تاریخ : 1400,پنجشنبه 07 بهمن14:53
کد خبر : 88264 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

اندیشکده صهیونیستی:

پهپادها و موشک‌های ایران به تنهایی می‌توانند موازنه قدرت رابرهم بزنند



یک تحلیلگر ارشد مسائل موشکی اذعان کرد که پهپادها و موشک‌های دقیق ایران می‌توانند معادلات قدرت را به هم بزنند.
یک اندیشکده صهیونیستی روز سه‌شنبه در تحلیلی به قدرت پهپادی ایران در منطقه اعتراف کرد و نوشت پهپادهای مختلف ایران می‌توانند به تنهایی موازنه قدرت را در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) برهم بزنند.

«یوزی رابین» که یکی از تحلیلگران مهم سامانه‌های موشکی در غرب آسیا است طی گزارشی در اندیشکده «مطالعات راهبردی و امنیتی جروزالم» نوشته ایران از دهه ۸۰ میلادی در حال توسعه و گسترش ناوگان پهپادی خود بوده است. این پهپادها در حال حاضر طیف گسترده‌ای را از نظر اندازه و عملکرد، پهپادهای شناسایی گرفته تا پهپادهای کوچک و کم‌هزینه انتحاری را شامل می‌شود.
بیم صهیونیست‌ها از توان پهپادی ایران
نویسنده در بخش دیگر این تحلیل نوشت، با توجه به گزارش‌های اخیر در رسانه‌های اسرائیل و ایالات متحده و اظهارات سران اسرائیل، به‌نظر می‌رسد دیدگاه کوچک شمردن تهدیدهای پهپادهای ایران به‌طور چشمگیری تغییر کرده به‌طوری که «عاموس هارل» تحلیلگر نظامی روزنامه «هاآرتص» اخیرا گفت که ایران به پهپادها به‌عنوان موازنه متقابل در برابر برتری هوایی اسرائیل متکی است. فرماندهی عالی نظامی اسرائیل نیز چندی قبل از گسترش قابلیت‌های پهپادهای ایران به نیروهای نیابتی ابراز نگرانی کرده بود.
«بنی گانتز» وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل نیز در سخنرانی خود در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در «دانشگاه رایشمن» فاش کرد که یکی از قوی‌ترین سلاح‌های ایران ناوگان پهپادهای آن است. به گفته گانتز، این مجموعه‌ای از سلاح‌های کشنده و دقیق است که مانند موشک‌های بالستیک می‌توانند هزاران کیلومتر را طی ‌کند.
به گزارش فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز در سخنرانی خود در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت پهپادهای مسلح ایران می‌توانند به هر کجا و در هر زمان حمله کنند.
پهپادها و موشک‌های ایران تغییر‌دهنده بازی هستند
به باور نویسنده این تحلیل، اظهارات بنت و گانتز گواه «نگرانی فزاینده تل‌آویو» در مورد تهدید پهپادهای ایران است.
یوزی رابین در خاتمه این تحلیل نوشت، پهپادهای ایران را دیگر نمی‌توان به‌عنوان سامانه‌های تسلیحاتی فرعی (ثانویه) در نظر گرفت که از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات و بازدارندگی استفاده می‌شد. در عوض، آنها به یک سامانه تسلیحاتی بزرگ تبدیل شده‌اند که وقتی به‌درستی به کار گرفته شود، می‌تواند به تنهایی معادلات بازی را تغییر دهند.
چندی قبل نیز یک کارشناس نظامی روس با اظهارنظر در زمینه رزمایش تازه ایران گفت، پدافند موشکی رژیم اسرائیل نمی‌تواند پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین موشک‌های ایران را رهگیری کند.