تاریخ : 1400,دوشنبه 11 بهمن20:45
کد خبر : 88299 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در صورت تصویب در صحن علنی مجلس

جانبازان ۷۰درصد می توانند خودرو وارد کنند


جانبازان ۷۰درصد می توانند خودرو وارد کنند

نماینده ایثارگرعضو کمیته تلفیق ازبررسی پیشنهاد واردات خودرو از سوی جانبازان بالای ۷۰درصد در صورت موافقت مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگرعضو کمیته تلفیق ازبررسی پیشنهاد واردات خودرو جانبازان بالای 70درصد در لایحه بودجه 1401 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به تشکیل کمیته ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده از ارائه پیشنهادات ایثارگری در کمیسیون تلفیق خبر داد و اظهار داشت: در خصوص موضوع واگذاری خودرو به ایثارگران بالای 70 درصد این موضوع از قبل به صورت قانون بود اما امسال در لایحه بودجه 1401 هم پیشنهاد شده است تا بر مبنای آن جانبازان بالای 70 درصد خودرو وارد کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جانبازان خود راساً می توانند در سال آینده خودرو وارد کنند یا اینکه از خودروی تولید داخل استفاده می کنند، تاکید کرد: بر اساس قانون، جانبازان بالای 70درصد می توانند خودروی ملی بگیرند اما علاوه بر آن، در صورتی که این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای بیاورد و در صحن علنی به تصویب برسد، خودشان راساً می توانند خودرو وارد کنند. در هر صورت این موضوع فعلا در حد پیشنهاد است و وقتی تصویب شد آن را رسانه ای می کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس یازدهم در زمینه واردات خودرو و نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر این پیشنهاد مصوب شود خود جانبازان راسا می توانند خودرو وارد کنند. اما به طور کلی در بحث ایثارگران آن طور که من می بینم اجماع همکاران، مخصوصا در کمیسیون تلفیق بر حمایت از جامعه ایثارگری است. همچنین در بحث جانبازان و ایثارگران جانباز، پیشنهادات خوبی به کمیسیون تلفیق از سوی کمیسیون اجتماعی و کمیته ایثارگران ارائه شده است. ان شاالله بزودی پیشنهادات هزینه ای مطرح خواهد شد و ما امیدواریم مصوبات خوبی در تلفیق و ایثارگران بگیریم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401در ادامه اضافه کرد: ما پیشنهاداتی در قالب حمایت از والدین شهدا و رزمندگان معسر داریم؛ چرا که رزمندگان معسر کسانی هستند که سال ها در جبهه بودند ولی الان ارتباط شغلی با جایی ندارند. بنابر این باید مورد حمایت قرار بگیرند. همچنین در خصوص حمایت از خانواده شهدا، مخصوصا مادران شهدا، پیشنهاداتی در زمینه افزایش حقوق و امثال آن به کمیسیون تلفیق ارائه شده است تا بر مبنای آن حقوق والدین شهدا تا یک و نیم برابر کف بالاترین دریافتی حقوق مصوب در سال  1401افزایش یابد.

عضو کمیته ایثارگران تلفیق مجلس یازدهم در خصوص تکرار قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در لایحه بودجه 1401 متذکر شد: تبدیل وضعیت برای ایثارگران به صورت قانون از قبل وجود داشت و برای فرزندان ایثارگران هم تبدیل به قانون شده است. بنابر این همه دستگاه های دولتی، سازمان ها و وزارتخانه ها موظفند آن را انجام بدهند و دارند انجام می دهند. کوتاهی هایی که بعضا در این مورد در نهادها و یا وزارتخانه ها وجود دارد پیگیری و گزارش آن توسط کمسیون اجتماعی به اصل 90 مجلس ارائه شود تا به طور کامل در سال آینده اجرایی شود. خوشبختانه از لحاظ قانونی ایثارگران و فرزندان آنها در تبدیل وضعیت مشکلی ندارند و بستر حمایت قانونی و حقوقی فراهم است.

| معرفی