تاریخ : 1400,یکشنبه 17 بهمن19:15
کد خبر : 88338 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در چهارچوب استفساریه صورت گرفت

تصویب جایگزینی فرزندان ایثارگران در شغل پدر


تصویب جایگزینی فرزندان ایثارگران در شغل پدر

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح استفساریه اصلاح ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) در رابطه با ایثارگران موافقت کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح استفساریه اصلاح ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(1) در رابطه با ایثارگران موافقت کردند.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان ملت در بهارستان روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه با رای موافق به طرح استفساریه اصلاح ماده ۴۸ قانون ۱ که بر مبنای آن فرزندان ایثارگران می‌توانند در صورت بازنشستگی پدر، در دستگاه ذیربط مشغول به کار شوند؛ موافقت نمودند.

  حجت الاسلام حسن نوروزی، رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس یازدهم و طرح اصلی استفساریه، با اشاره به لزوم حمایت از ایثارگران و آمار بالای بیکاری در جامعه ایثارگری، هدف از ارائه استفساریه را رفع گره قانونی در ماده 48 قانون (1)دولت عنوان کرد و اظهار داشت: بر مبنای این قانون، در صورت بازنشسته شدن یک ایثارگر در دستگاه دولتی، فرزند وی می تواند جایگزین وی شود.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این قانون، فرزندان ایثارگر می توانند بعد از بازنشستگی پدر، جایگزین او بشوند و جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا نیز شامل این قانون می‌شوند اما دیوان عدالت اداری آن را لغو کرده است.

 نماینده ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بر این مبنا استفساریه ای به صحن مجلس ارائه شده و با استقبال نمایندگان ملت روبرو شد و ۱۹۶ نفر از حاضران به یک فوریت آن رای دادند.

  در این گزارش نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در قانون تنظیم یک دولت ماده ۴۸ آمده است: کلیه وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، سازمان صدا و سیما و تمامی سازمان ها و شرکت هایی که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می کنند و تمام موسسات و شرکت‌های مشمول قانون که نامشان ذکر می شود؛ مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز ۲۵ درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل، فوت شده و یا ازکار افتاده که واجد شرایط عمومی استخدام هستند را، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند.

 گزارش خبرنگار ما حاکی است نمایندگان ملت در بهارستان در خصوص استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (1) مصوب سال ۱۳۸۴ که دیوان عدالت اداری با یک سوء برداشت از قانون، جلوی اجرای آن را برای فرزندان ایثارگران گرفته بود، رای به یک فوریت آن به صورت یک طرح عادی داده تا در آینده در صحن مطرح شود.

 گفتنی است از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر، ۱۵۰ نفر رای موافق ۲۲ نفر رای مخالف و ۸ نفر رای ممتنع دادند تا این طرح استفساریه در آینده نزدیک به عنوان دستور عادی در جلسه علنی صحن مجلس قرار بگیرد.

| معرفی