تاریخ : 1400,دوشنبه 11 بهمن19:20
کد خبر : 88347 - سرویس خبری : اخبار

اعتراض شدید ایثارگران به طرح نسنجیده تعدادی از نمایندگان مجلس


اعتراض شدید ایثارگران به طرح نسنجیده تعدادی از نمایندگان مجلس

نظیر تراوشات ذهنی چنین افرادی در گذشته نیز وجود داشته که با قهر انقلابی جامعه ایثارگری مواجه شده است...

فاش نیوز - ارائه طرحی نپخته از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر ادغام بنیاد شهید با سازمان بهزیستی و کمیته امداد، خشم ایثارگران را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری ها، پس از آن که ارائه طرحی نسنجیده از سوی تعدادی اندک از نمایندگان مجلس مبنی بر ادغام بنیاد شهید با سازمان بهزیستی و کمیته امداد رسانه ای گردید، اقشار مختلف ایثارگران خشم خود را نسبت به این اقدام  ابراز داشتند که انجمن جانبازان نخاعی نیز با صدور بیانیه ای شدیداللحن به این اقدام واکنش نشان داد.

متن کامل بیانیه انجمن جانبازان نخاعی به این شرح است:

بسم الله و بالله و علی ملة رسول الله

«بنیاد شهید از همه بنیادها افضل است برای این که شهید از همه افراد افضل است.» (امام خمینی قدس سره)

«فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب است و با همین ایده هم باید به بنیاد شهید نگاه کنید. دستگاه بنیاد شهید باید دستگاه عصمت و طهارت شناخته شود. بنیاد شهید یکی از برکات و نشانه‌های حقانیت انقلاب و امام رضوان الله تعالی علیه است.» (مقام معظم رهبری)

 ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر رئیسی
 رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف
 رئیس محترم قوه قضاییه، جناب آقای محسنی اژه‌ای
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایران

 باخبر شدیم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (نماینده نجف آباد) با کوته فکری طرح ادغام بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان بهزیستی و کمیته امداد در قالب وزارت ایثارگران و رفاه اجتماعی را کلید زده است. با احترام به جامعه تحت پوشش دو مجموعه حمایتی، از طراحان ادغام این دو سازمان با بنیاد شهید و امور ایثارگران که یک نهاد تکلیفی است چند سوال را مطرح می نماییم؛

 آیا طراحان طرح خود را در معرض نگرش حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری قرار داده و سنجیده اند؟
آیا فضیلت بنیاد و جامعه تحت پوشش آن را به‌عنوان حافظان اصلی نظام درک کرده‌اند؟
 آیا سنخیتی بین اهداف و آرمان های بنیاد شهید و آن دو نهاد محترم می‌بینند؟
 آیا جامعه تحت پوشش بنیاد که طلایه‌داران فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نظام و مسئولین مدیون فداکاری آنها می باشند را شناخته اند؟
آیا بنیاد شهید را یک نهاد حمایتی می‌دانید یا نهادی ارزشی و انقلابی که علمدار ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری است؟

آیا جامعه بزرگ و عزتمند ایثارگران و خانواده های معظم شهیدان به شما اجازه چنین خطایی را خواهند داد؟

نظیر تراوشات ذهنی چنین افرادی در گذشته نیز وجود داشته که با قهر انقلابی جامعه ایثارگری مواجه شده است.
 تنها عبارتی که برای چنین اقدام اسفباری که این گونه افراد در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در اندیشه رقم زدن آن هستند می توان به زبان آورد آیه «استرجاع»است‌!

چنین تفکرات انحرافی هر از گاهی در میان برخی از ناآگاهان و عقب ماندگان از مسئولین تبلور و تظاهر می یابد که مایه خشم و نفرین ایثارگران واقع می‌شوند.
انجمن جانبازان نخاعی، قاطبه تشکل‌های ایثارگری و خانواده های معظم و معزز شهداء به جد درخواست دارند تا به چنین تفکراتی اجازه بروز و ظهور داده نشود؛ چرا که سه سازمان مذکور به لحاظ ماهیت و جامعه تحت پوشش هیچ سنخیتی با هم ندارند.

ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران را نهادی متعلق به خود دانسته و به احدی اجازه نمی دهند که درباره آنان تصمیم خود سرانه بگیرد.
چگونه است در مجلسی که تعداد کثیری از نماینده گان آن از جامعه بزرگ و ارزشمند ایثارگران هستند، نماینده ای با اندک افراد همسو با او جرأت و جسارت پیدا می‌کنند تراوشات ذهنی اشتباه خود را در منظر آنا مطرح نمایند و آنان نیز سکوت اختیار کنند و کسی در دفاع از حرمت و شأن و منزلت و کرامت ایثارگران به یاوه گویی آنان پاسخ ندهد؟!
طراحان بایستی رسماً از ایثارگران معذرت خواهی نموده و از اقدام نسنجیده خود دست بردارند تا مورد خشم و غضب ایثارگران قرار نگیرند.
انجمن جانبازان نخاعی و تشکل‌های ایثارگری اعلام می دارند اگر یک بار دیگر بخواهند چنین نسخه هایی برای ایثارگران بپیچند، با برخورد قهرآمیز و انقلابی اقشار مختلف ایثارگران روبرو خواهند شد.

والسلام علی من اتبع الهدای

روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان