تاریخ : 1400,سه شنبه 12 بهمن13:45
کد خبر : 88371 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

شرایط تسهیلات بدون ضامن برای ایثارگران در بانک دی



شرایط تسهیلات بدون ضامن برای ایثارگران در بانک دی

در راستای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات خرد و افزایش رضایتمندی مشتریان به‌ویژه جامعه ایثارگران، اعطای تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن در بانک دی عملیاتی شد.

در راستای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات خرد و افزایش رضایتمندی مشتریان به‌ویژه جامعه ایثارگران، اعطای تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بدون ضامن در بانک دی عملیاتی شد. کارمندان شاغل، مستمری‌بگیر و بازنشستگان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی که حقوق خود را در بانک دی دریافت می‌کنند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

علیرضا قیطاسی، مدیر عامل بانک دی در این باره گفت: میزان پرداخت تسهیلات این طرح تا سقف 100 میلیون تومان متناسب با رتبه اعتباری مشتریان خواهد بود و پرداخت تسهیلات صرفاً در قبال گواهی کسر از حقوق و ارائه چک صورت می‌گیرد. در خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران، تسهیلات یادشده با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران و گواهی کسر از حقوق پرداخت می‌شود. تسهیلات اشاره‌شده از نوع مرابحه بوده و در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت وام تا 100 میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد به شرح زیر است:

_ دریافت وام تا 50 میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق.
_ دریافت وام تا 100میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته.

وزرات امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به 13 مدیر بانکی دولتی، ضرب‌الاجل 24 ساعته با موضوع عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خُرد به کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی تعیین کرد. براساس اعلام بانک مرکزی، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول طبق بخشنامه وزارت اقتصاد عبارت است از:

شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی

شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود.

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم