تاریخ : 1401,چهارشنبه 17 فروردين17:24
کد خبر : 88694 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

دریافت حقوق مستمری



پدرم اخراجی سال ۶۲می باشد و مدت زمان خدمت ایشان حدود ۱۷/۵بود و ۸سال‌ پیش‌فوت شده است. مادرم هم تا دو سال‌ قبل از این که به رحمت خدا بروند حقوق مستمری دریافت می‌کرد آیا مستمری شامل من که زن مطلقه هسم می‌شود ؟

- بر اساس قانون در صورتی که مدارک شما بی عیب و نقص باشد و شرایط لازم را داشته باشید مبلغی از مستمری به شما پرداخت خئاهد شد. بنابراین باید به واحد مربوطه برای احقاق حق خود مراجعه کنید.



با سلام به تمامی ایثارگران و رزمندگان و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران. من یک سوال ایثارگری دارم و می خواهم راهنمایی نماید. بنده ایثارگر هستم و حدود ۱۴ ماه در منطقه جنگی خدمت کرده ام. جدیدا نیز کارت ایثارگری و کارت تکریم برایم ارسال شده است. سوال این است آیا واقعیت دارد کسانی که ایثارگرند از پرداخت بیمه معاف هستند و هر کحا که کار می کنند بایستی همان اداره و سازمان سهم بیمه ایثارگر را پرداخت نمایند. لطفا بنده را راهنمایی کنید. اگر سازمان از پرداخت ممانعت کند باید به کجا مراحعه کنیم.

- فقط ایثارگرانی که دارای کارت بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشند و به عنوان ایثارگر در محل خدمت پذیرفته شده اند شامل این قانون می شوند.

 

بنده عمویی دارم که فرزندش شهید شده و در شهرداری مشغول به کار های خدماتی بوده است. در سال 1388 دیپلم افتخاری به او می دهند. سئوال من این است که آیا این دیپلم در حقوق او تاثیری هم دارد؟ چون در سال 1391 باز نشسته شده است.

- همانطور که از نام آن پیدا است دیپلم افتخاری به عنوان تقدیر از تلاش های افراد است و از لحاظ اداری به عنوان مدرک رسمی محسوب نمی شود.