تاریخ : 1400,شنبه 07 اسفند12:47
کد خبر : 88816 - سرویس خبری : اخبار

یادواره شهدای گردان حمزه مازندران، گیلان و گلستان



پنجمین یادواره سرداران و 313 تن از شهدای گرانقدر گردان حمزه سیدالشهدا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان با محوریت سردار شهید «حسن قوچی بیگی» شامگاه پنحشنبه 5 اسفند با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مصلای شهرستان تنکابن برگزار شد.
 
پنجمین یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان/ هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا معرفی قهرمانان و الگوهای جامعه است

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این یادواره که در مصلای شهرستان تنکابن برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و شهدا، گفت: سخن از شهید و شهادت دشوار است زیرا مقام و جایگاه غیر قابل درکی برای ما دارد، جایگاهی که خریدار آن خدا است و خدای رحمان می‌فرمایند «بزرگ‌ترین و سترگ‌ترین معامله عالم معامله شهید با خدا است.» یک طرف معامله خدا و طرف دیگر معامله شهید و خریدار واقعی خود خدا است و  صادق‌تر، وفادار‌تر، رحیم‌تر و کریم‌‌تر از خدا پیدا نمی‌شود؛ خدا وقتی خودش را یک طرف معامله قرار داده است به بهترین شکل آن را به سرانجام می‌رساند و بعد از سال‌ها نام شهدا در پیشانی عالم نگاشته شده است در حالی که همه مستکبران و کسانی که نقش مهمی در ظلم به شهدا داشته‌اند محو شده‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از سی سال از جنگ تحمیلی گذشته است، سال‌هایی که ما درگیری‌های زیادی داشتیم و مورد هجوم دشمن بودیم. دشمن پس از جنگ تحمیلی هجوم فرهنگی و اقتصادی را آغاز کرد تا مکتب شهدا فراموش شود. دشمنان تمامی مسیرها را به روی ما بستند و انواع هجوم سیاسی، امنیتی و فتنه‌های گوناگون را برای ملت ما فراهم کردند اما می‌بینیم که هر روز چهره‌های درخشانی در گوشه گوشه این کشور معرفی می‌شوند و در کنار رزمندگان قدیمی جوانانی با همان تفکر حضور دارند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا عاشق اهل بیت (ع) بودند، خطاب به رزمندگان گردان حمزه سیدالشهدا افزود: شما هزاران سال است که عاشق امام حسین (ع) هستید و هر وابسته به عصمت و اهل بیت (ع) وقتی مورد تعقیب قرار گرفت به شما پناه می‌آورد و شما مکان امن برای آن‌ها بودید و این افتخار است. گردان حمزه که هم شهدای دفاع مقدس و هم شهدای حرم از جمله شهید قوچی را داشت و امروز به نام این شهید این یادواره برگزار شده است.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: ما شهدا را تقدیس نمی‌کنیم زیرا کلام ما ناقص است و شهدا تقدیس شده هستند. ما در حال یادآوری مکتب شهدا برای خودمان و بازماندگانی هستیم که قصد دارند مسیر شهدا را ادامه دهند و نگاه به خط و مکتب شهدا دارند زیرا شهدا ما را دعا می‌کنند و خداوند می‌فرماید که شهدا زنده هستند. امروز وقتی به گفت‌وگو با پدر، مادر، همسر و فرزند شهید می‌نشینیم بلافاصله مشاهده می‌کنیم که خانواده شهدا با آنها در حال زندگی هستند و اگر جامعه ما به درستی به شهدا رجوع کنند مسائل و مشکلات مرتفع می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از برنامه‌های صدا و سیمای استان مازندران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مقام شهادت اعطا شدنی است و باید به جایگاهی رسید که این مقام اعطا شود و ایشان فرمودند که باید سبک زندگی شهدا را به مردم نشان دهیم زیرا این راه نجات است. این جلسات و یادواره‌ها برای ما برگزار می‌شود تا بدانیم که قهرمانان و الگوهای ما چه کسانی هستند و به چه کسانی و چه اندیشه و زندگی باید افتخار کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و کسانی که در مسیر معامله با خدا برای حفظ مکتب خدا از آن پاسداری کردند و جان خودشان را به خطر انداختند، پاداش آن را از خدای رحمان دریافت می‌کنند. به همین خاطر این معامله باشکوه و پرستیدنی است و اسمش عظمت دارد و در این معامله افرادی مثل امام  حسین(ع) حتی فرزند شش ماهه و حرمش را برای ایثار و ذبح در مسیر خدا فدا کردند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خطاب به ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها گفت: شما عزیزان، پدران و مادران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان و همه کسانی که صدای من را می‌شنوید ما در دوران جنگ تحمیلی مشکلاتی که داشتیم به مراتب بیشتر از این بود اما حال ما و جامعه ما بهتر بود. هم‌اکنون سختی‌های زیادی در کشور وجود دارد اما به همت رئیس جمهور انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضائیه و همه دستگاه‌های کشور و شما امت حزب‌الله و با دعای اهل بیت (ع) این مشکلات اصلاح خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: اکنون دوره جهاد اکبر انقلاب است و ما جهاد اصغر را پشت سر گذاشته‌ایم،   جنگ اقتصادی جهاد اصغر است و به لطف اهل بیت (ع) و تلاش مسئولان مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد. امروز دوران جهاد اکبر است و پرچم‌داران جهاد اصغر باید پرچم‌دار جهاد اکبر هم باشند و امیدوار هستیم با عنایت خدا و دعای خیر پدران و مادران شهدا و همسران و فرزندان مسیرها باز شود.


منبع : ایثار