تاریخ : 1400,چهارشنبه 11 اسفند14:40
کد خبر : 88839 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سهام عدالت ایثارگران جامانده در بودجه ۱۴۰۱


سهام عدالت ایثارگران جامانده در بودجه ۱۴۰۱

ما در خصوص جامعه ایثارگری، مطالبات ایثارگران را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ کرده‌ایم و اعتبارات مناسبی برای آن دیده شده است...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اختصاص سهام عدالت به خانواده های ایثارگران جامانده در لایحه بودجه 1401شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بررسی لایحه بودحه سال 1401 در خصوص اعاده بند مربوط به اختصاص سهام عدالت به ایثارگران جامانده در سال آینده تاکید کرد: ما در خصوص جامعه ایثارگری، مطالبات ایثارگران را در لایحه بودجه سال 1401 لحاظ کرده‌ایم و اعتبارات مناسبی برای آن دیده شده است. لذا بایستی این پیشنهادات مصوب و به صورت قانون دیده شود و دولت موظف به اجرای آن گردد.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظرم موضوع جاماندگان سهام عدالت ایثارگران باید در لایحه بودجه لحاظ شود. چرا که سهام عدالت متعلق به عموم مردم است و دهک‌های پائین جامعه خواه ایثارگر، کارگر و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی، باید این سهام را داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در کمیسیون تلفیق به دنبال این هستیم که موضوع واگذاری سهام عدالت به جاماندگان اعم از ایثارگر و غیر ایثارگر تصویب و دوباره به صحن علنی مجلس ارائه شود؛ تا تکلیف آنها روشن شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در پاسخ به این سئوال که چرا در لایحه بودجه حداقل‌ها برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته شده است تصریح کرد: به نظر من یک ایراد مهم در لایحه بودجه سال 1401 است. چرا که ما امروز نباید نسبت به رزمندگان دیروز خدای ناکرده غافل باشیم. آنها دین خود را در گذشته به اسلام و انقلاب ادا کردند و امروز هم وظیفه همه ماست که نسبت به حقوق آنها مسئولیت پذیر باشیم.

نماینده دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایثارگران نسبت به سایر اقشار در برابر مسائل و مشکلات جامعه بیشتر مآخوذ به حیا هستند و برای حقوق و معیشت، تجمع و اعتراض برگزار نمی کنند؛ چرا که انقلاب و نظام را از خود می‌دانند. لذا نبایستی قانونگذار و دولت از این حجب و حیای بچه‌های رزمنده و ایثارگران دفاع مقدس بخاطر پائین بودن حقوق شان سوء استفاده کند و حق آنها را نادیده بگیرد.

*معرفی