تاریخ : 1400,چهارشنبه 11 اسفند13:12
کد خبر : 88911 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهیدوموسسه شهدای عراق



تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران با موسسه شهدای عراق در بغداد روز سه‌شنبه 10 اسفند ماه به امضا رسید.
 
امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه شهدای عراق

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با موسسه شهدای عراق با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا عراق در محل این موسسه در بغداد امضا شد.
در این تفاهم‌نامه مقرر شده است افزون بر تأسیس زیرساخت‌های مشترک اقتصادی و صنعتی میان دو موسسه، شعبه دانشگاه شاهد نیز در عراق راه‌اندازی شود و زمینه پذیرش دانشجویان خانواده‌های شهید عراقی در دانشگاه شاهد و دیگر دانشگاه‌های ایران نیز فراهم گردد. از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه همچنین تبادل اساتید دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات آنها در دانشگاه‌های عراق و ایران است.
از دیگر بندهای مورد توافق تبادل سفرهای زیارتی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان به عتبات عالیات، تأسیس کارخانه‌های مشترک فراورده‌های غذایی و صنعتی در هر دو کشور که درامدهای آن باید در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشد.
طرف عراقی از ایران نیز خواسته در زمینه ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق برای موسسه شهدا و جانبازان این کشور اقدام کند و در این تفاهم‌نامه توافق شد کارگروه مشترکی برای پیگیری بندهای مختلف این تفاهم‌نامه تشکیل شود.
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: در آغاز یک همکاری جدید هستیم و امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور و همچنین همکاری‌های بین‌المللی فراهم شود.
عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا نیز گفت: تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ما بسیار مهم است و عراق خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه است زیرا شهدا و ایثارگران دو کشور در کنار یکدیگر علیه تروریسم مبارزه کرده‌اند.
دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در یک سفر رسمی و بنا به دعوت همتای عراقی‌اش به بغداد سفر کرد. در این سفر چهار روزه قرار است وی با مقامات رسمی و مراجع تقلید و علما نیز دیدار و گفت‌وگو کند.


منبع : ایثار