تاریخ : 1400,سه شنبه 17 اسفند19:34
کد خبر : 89063 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رئیس کمیسیون تلفیق اعلام کرد

افزایش ۶۰ درصدی حقوق و مزایای ایثارگران


 افزایش ۶۰ درصدی حقوق و مزایای ایثارگران

رئیس کمیسیون تلفیق، از افزایش۶۰ درصدی حقوق جانبازان، رزمندگان معسر و خانواده های معظم شهدا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد...

فاش نیوز - رئیس کمیسیون تلفیق، از افزایش ۶۰ درصدی حقوق جانبازان، رزمندگان معسر و خانواده های معظم شهدا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی در حاشیه جلسه علنی رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در جمع بندی لایحه بودجه در خصوص جامعه ایثارگری، ضمن ابراز رضایت از تصویب بودجه ایثارگران، آن را در مقابل صبر تحمل ایثار و فداکاری آنها بسیار ناچیز دانست و اختصاص نتایج و اعتبارات کافی برای تبدیل وضعیت در سال آینده را خبر داد.

 رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: در مورد بودجه ایثارگران موضوع ۴۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه لحاظ شده و در بند  "و"  و "ی" لایحه بودجه آمده است.

  وی اضافه کرد: در همه جای لایحه بودجه تقریباً ما سعی کردیم که مصوبات قبلی را در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران لحاظ کنیم. همچنین حقوق همه ایثارگران و رزمندگان و جانبازان معسر را ۶۰ درصد افزایش دادیم. موضوع افزایش حقوق در مورد خانواده معظم شهدا و مستمری آنها نیز در سال آینده لحاظ شده است.

  نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم افزود: به نظر من در ظرفیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بهترین کار را برای جامعه ایثارگران انجام دادیم. اگرچه در برابر فداکاری و ایثار آنها بسیار بسیار کم است.

  رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در خصوص جمع بندی خود از بودجه سال آینده خاطرنشان کرد: ما موفق شدیم برای اولین بار بودجه را در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم که سقف بودجه به صورت قابل توجه تغییر نکرده است. پیام موضوع سال ۱۴۰۱ این است که ما پایه پولی را اضافه نکرده ایم و بودجه را افزایش نداده‌ایم.

 حاجی بابایی در ادامه اظهار داشت: در واقع در لایحه بودجه سال آینده بدهی ها را افزایش نداده ایم و سعی کردیم به شکلی عمل کنیم که یک بودجه کاملاً شفاف و روشن در اختیار دولت قرار دهیم. علاوه بر آن، نکات بسیار مثبتی اعم از اقشار ضعیف جامعه، عدالت، بخش کشاورزی، صنعت خدمات مورد دقت کافی قرار گرفته است.

  نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم متذکر شد: در این راستا تلاش کردیم مالیات ها را کاهش داده و مورد افزایش قرار ندهیم و برای نخستین بار شفافیت در کل نفت را لحاظ کردیم.

 وی اضافه کرد: بنابراین در مجموع بودجه ۱۴۰۱ برای ملت ایران یک بودجه مبارک خواهد بود که زمینه های خوبی برای اجرا خواهد داشت. اما نکته حائز اهمیت این است که علیرغم همه سختی ها و کمبودها که در منابع وجود داشت، ما با همراهی دولت بودجه را به شکلی بستیم که در واقع کمبودها و عدم وجود برخی از منابع خود را نشان ندهد.

 عضو مجمع نمایندگان استان همدان متذکر شد: این بودجه به شکلی بسته شده که چه برجام موفق شود یا نشود، سر پای خود خواهد ایستاد و به شرایط حاصل از برجام متکی نخواهد بود. البته هر گشایشی که انجام بگیرد، در ساختارها تاثیرگذار است.

نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱ متذکر شد: صرفه جویی در بودجه یکی از منابع موجه تلقی شده و آن را تصویب کردیم. همچنین تسهیلات تکلیفی را به شدت در لایحه بودجه سال آینده کاهش دادیم و در کنار آن سعی کردیم دولت را مکلف کنیم که در سال ۱۴۰۱ تمام تدابیر لازم را برای نگهداری وضعیت معیشتی موجود و محور بودن آنها در بودجه را در نظر بگیریم.

* معرفی