تاریخ : 1401,شنبه 13 فروردين13:00
کد خبر : 89343 - سرویس خبری : فرهنگ و هنر

به پدرم قول دادم از لشکر عاشورا و مهدی باکری فیلم بسازم



کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» با تاکید براینکه برای بازی نقش «مهدی باکری» خودخواهی کردم، گفت: پدرم ازم قول گرفته بود که اگر در سینما موفق شدم به شرطی من را حلال می‌کند که درباره لشکر عاشورا و مهدی باکری فیلم بسازم.

 «هادی حجازی‌فر» کارگردان فیلم موقعیت مهدی با حضور در برنامه خنداونه با بیان اینکه مهم‌ترین اتفاق برای هر فیلم ایجاد ارتباط با مخاطبین است، اظهار داشت: خوشبختانه فیلم «موقعیت مهدی» خیلی خوب با مخاطبین ارتباط برقرار کرده است و از این اتفاق خوشحالم.

وی در پاسخ به اینکه چرا سراغ مهدی باکری رفته است درحالی که شخصیت‌های زیادی در دفاع مقدس وجود داشته است، گفت: فکر می‌کنم مهدی باکری برای ما ترک‌ها خیلی خاص و ویژه است و همیشه به او افتخار می‌کنیم و از بچگی از طریق آشنایان از او شنیده‌ایم که این باعث شکل‌گیری علاقه شده است.

کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» تولید این فیلم را یک ادای دین به پدرش دانست و تاکید کرد: پدرم ازم قول گرفته بود که اگر در سینما موفق شدم به شرطی من را بخاطر درس نخواندم حلال می‌کند که درباره لشکر عاشورا و مهدی باکری فیلم بسازم؛ منتظرم خواب او را ببینم و بپرسم از من راضی هست یا نه.

حجازی‌فر درخصوص سختی‌های این فیلم عنوان کرد: من علاوه بر بازیگری و کارگردانی در فیلم موقعیت مهدی، نوشتن کار را نیز برعهده داشتم. گاهی که قرار بود فردا چند صحنه را فیلمبرداری کنیم، اعلام می‌شد که رزمایش شروع شده است و ما تانک‌هایمان را از دست می‌دادیم و باید شب تا صبح کار را تغییر می‌دادیم که بسیار سخت بود.

وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم «موقعیت مهدی» ۲ سال زمان برده است، اظهار داشت: در تولید فیلم وقفه‌های زیاد ایجاد شد و کار گاهاً با تعطیلی‌های ۲۰ روزه و یک ماهه روبرو می‌شد که واقعاً من را پیر کرد، اما لطف خدا بود و یک تیم حرفه‌ای و درجه یک که باعث انجام کار شد.

کارگردان «موقعیت مهدی» درخصوص علت بازی کردن نقش شهید باکری گفت: من برای بازی نقش یه ذره خودخواهی کردم، چون دوست نداشتم نقش مهدی را شخص دیگری بازی کند، اما این کار بسیار سخت بود و اگر تجربه امروز را داشتیم چنین نمی‌کردم و حتما از یک بازیگر جدید استفاده می‌کرد؛ سختی و فشار باعث می‌شد خیلی از شب‌ها گریه کنم.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس