تاریخ : 1401,دوشنبه 15 فروردين16:15
کد خبر : 89375 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس خبر داد

مقدمات واگذاری خودرو به جانبازان فراهم می شود


مقدمات واگذاری خودرو به جانبازان فراهم می شود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از فراهم شدن زمینه واگذاری خودرو به جانبازان در سال جاری خبر داد...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از فراهم شدن زمینه واگذاری خودرو به جانبازان در سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت السلام «سیدجواد حسینی‌کیا»، نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه برگزاری نخستین جلسه علنی در گفت و گوی اختصاصی به پیگیری بحث واردات خودرو از سوی نمایندگان ملت در بهارستان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس به این مصوبه رای مثبت دادند؛ ولی قرار شد هر جا که شورای نگهبان موضوع را نپذیرفت، به هیئت رئیسه اجازه داده شود که موضوع را حذف کند. اما واردات خودرو کماکان به قوت خود خواهد بود و فقط عدد 50هزار خودرو حذف شده است.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: معاونت قوانین مجلس مدعی است که در مورد مصوبه واردات خودرو، فقط عدد حذف شده است و قانون واردات خودرو در سال جاری سر جای خودش هست. اما به نظر من اعضای مجمع تشخیص مصلحت نگاه دیگری در مورد این مصوبه دارند و معتقدند به حذف آن از اساس هستند. اما باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص آخرین وضعیت قانون واردات خودرو یادآور شد: تا تکلیف وضعیت واردات خودرو مشخص نشود، نمی‌توان در مورد واردات خودرو برای جانبازان اظهار نظر و تصمیم‌گیری کرد.

 حجت السلام حسینی‌کیا با اشاره به قانون بودجه سال 1401 خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بودجه، خودروسازهای داخلی مکلف‌اند تسهیلات خودرویی در اختیار جانبازان قرار دهند. بنابراین بنیاد شهید ضمن دنبال کردن این مصوبه باید با آنها تفاهم‌نامه امضا کند؛ هر چند که اساس آن به تامین اعتبارات و مسائل مالی بستگی دارد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با ابراز رضایت نسبی خود از مصوبات ایثارگری مجلس اظهار داشت: مانند هر سال با هر مصوبه ایثارگری، در حل و فصل مشکلات جامعه ایثارگری گامی به جلو برداشته می‌شود. اگر ما بخواهیم بگوییم راضی هستیم، باید گفت که قطعآ راضی نیستیم؛ چرا که شأن و جایگاه ایثارگران با این مسائل قابل حل نیست. ولی هر سال یک گرهی از مشکلات ایثارگری در واقع باز می‌شود و ان شاءالله نیازهای جامعه ایثارگری را در آینده بتوانیم محقق کنیم و از ظرفیت‌ها و امتیازاتی که وجود دارد در حوزه معیشت برای این عزیزان بتوان استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با ابراز خشنودی از روند افزایش مبادلات کشور در زمینه‌های اقتصادی تصریح کرد: ان شاءالله با بهبود وضعیت فروش نفت و بهبود صادرات، گرهی از مشکلات مردم برداشته شود و دولت در آینده گام بلندتری در رفع مشکلات معیشتی مردم و ایثارگران بردارد.

  

* معرفی