تاریخ : 1401,سه شنبه 23 فروردين15:55
کد خبر : 89551 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

تخصیص کل مطالبات ایثارگران از دولت در بودجه امسال


تخصیص کل مطالبات ایثارگران از دولت در بودجه امسال

واگذاری خودرو به جانبازان یکی از بندهایی بود که در بودجه امسال دوبار تکرار و مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت و خوشبختانه با روند کنونی...

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از لحاظ کردن مطالبات بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت در بودجه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به تصویب قانون بودجه و ابلاغ آن به دولت سیزدهم، در پاسخ به این سئوال که آیا از بودجه 401 راضی هستید گفت: بله؛ مجلس شورای اسلامی برای اولین بار مطالبات بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت را در بودجه امسال لحاظ کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ما این مطالبات را در قالب تبصره 2 بودجه 401 در پرداخت کمک معیشت به جانبازان و رزمندگان معسر آورده ایم؛ چرا که متاسفانه در برخی از موارد حق و حقوق رزمندگان و ایثارگران که سال ها طلبکار بوده اند پرداخت نمی شد. اما با تصویب بودجه حتی سقف اعتبارات برای پرداخت مطالباتشان را مشخص کردیم.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر من در بودجه 1401 مجلس نگاه ویژه ای به ایثارگران دارد که اجرای کامل قانون.تبدیل وضعیت - که بخشی از آن در 1400 انجام شد- از جمله آن است و ان‌شاالله مابقی در سال 1401 انجام شود.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی  در خصوص رضایتمندی خود از بودجه سال جاری کشور متذکر شد: در آن چیزی که با توجه به تناسب بودجه کشور و درآمدها بود ما واقعا تلاش کردیم که بتوانیم گوشه ای از زحمات و مطالبات ایثارگران را جبران کنیم و من فکر می کنم در بودجه 400 و 1401 نگاه مجلس شورای اسلامی به ایثارگران بیشتر از گذشته است. ان‌شاالله دولت هم در اجرا، در سال1401 آن چیزی که مجلس مشخص و ریل گذاری کرده است را با همان نیت خوبی که در مورد ایثارگران دارد و هدفش رضایت جامعه ایثارگری است به منصه عمل برساند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که ایا اعتبارات ایثارگری بودجه 1401 در سال جاری قابل تحقق است، یادآور شد: بله اعتبارات لحاظ شده برای مصوبات ایثارگری در بودجه قابل تحقق است و خوشبختانه فروش نفت بهتر از سنوات گذشته شده و درآمدهای نفتی دولت افزایش چشمگیری یافته است.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد و آخرین وضعیت مصوبه قانونی واردات خودرو  اظهار داشت: البته واگذاری خودرو به جانبازان یکی از بندهایی بود که در بودجه امسال دوبار تکرار و مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت و خوشبختانه با روند کنونی تولید ایران خودرو و سایپا در سال جاری قابل تحقق است و دولت هم باید حتما این کار را انجام دهد. در مورد واردات خودرو نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام چارچوب هایش را مشخص و ایرادات آن را حذف کرده است و بر مبنای آن دولت می تواند خودرو وارد کند.

*معرفی