تاریخ : 1401,دوشنبه 29 فروردين19:20
کد خبر : 89654 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

امسال سال خوبی برای مردم و ایثارگران خواهد بود


امسال سال خوبی برای مردم و ایثارگران خواهد بود

شرایط اقتصادی کشور در آینده بهتر خواهد شد و با توجه به اتفاقاتی که در سطح جهان در بحث فروش نفت می‌افتد، امسال سال خوبی برای ایثارگران و ملت ایران خواهد بود...

فاش نیوز - دولت و مجلس در سال جاری نسبت به تامین اعتبارات و منابع مالی مصوبات ایثارگری بودجه 1401 مشکلی ندارند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، روح الله عباسپور، نماینده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند مصوبات قانونی مجلس اظهار داشت: وقتی در صحن مجلس قانون گذاری و در شورای نگهبان تایید شود مصوبه مجلس تبدیل به قانون می شود. هنگامی که در دولت، رییس جمهور قانون را ابلاغ کرد، مصوبه صد در صد قابل اجراست و آیین نامه اجرایی آن را باید دولت بنویسد. به طور مثال در رابطه با قانون تبدیل وضعیت در سال 1401 مقرر شد کسانی که خود یا پدرشان ایثارگراند و در سال گذشته در مورد تبدیل وضعیت آنها اقدام شده است می توانند رسمی شوند.

عباسپور در پاسخ به این سئوال که آیا از مصوبات ایثارگری مجلس راضی هستید؟ خاطرنشان کرد: ما هر چه به ایثارگران امتیاز بدهیم کم است و همه ما مدیون و مرهون ایثارگران هستیم و امنیت، عزت، کرامت و بالندگی ما مرهون ایثارگری و فداکاری آنهاست. به نظر من با مصوبات ایثارگری مجلس در بودجه 1401 در سال جاری در تامین اعتبارات و منابع مالی ایثارگران مشکلی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص نقطه نظرات خود در مورد جمع‌بندی مصوبات ایثارگری بودجه 1401 تاکید کرد: به نظر من در مورد مصوبات ایثارگری در مجموع در لایحه بودجه خوب عمل شده است؛ هر چند که ممکن است این موضوع در بعضی از جاها به خوبی اجرایی نشده باشد؛ اما من فکر می کنم در مجموع نسبت به سال های گذشته بهتر شده است. به هر حال با توجه به اینکه یک‌سری امتیازات ایثارگری که مجلس مصوب کرده است فکر می کنم وضعیت جامعه هدف نسبت به گذشته بهتر شده است.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در مورد پیش‌بینی از وضعیت معیشتی جامعه ایثارگری باید یادآور شوم که این موضوع به شرایط کلی کشوربرمی گردد، اما در مجموع من فکر می کنم شرایط اقتصادی کشور در آینده بهتر خواهد شد و با توجه به اتفاقاتی که در سطح جهان در بحث فروش نفت  می‌افتد امسال سال خوبی برای ایثارگران و ملت ایران خواهد بود.

*معرفی