تاریخ : 1401,چهارشنبه 07 ارديبهشت15:50
کد خبر : 89824 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

از امسال و با تأمین اعتبار مناسب از سوی مجلس

بنیادشهید رزمندگان معسر و بدون بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهد


بنیادشهید رزمندگان معسر و بدون بیمه را تحت پوشش قرار می‌دهد

با تأمین اعتبار مناسب از سوی مجلس، امسال بنیادشهید و امور ایثارگران، رزمندگان معسر و بدون بیمه را نیز تحت پوشش قرار می دهد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی و اختصاص بودجه و اعتباری مناسب به بنیاد شهید به منظور تحت پوشش قرار دادن و حل مشکل بیمه رزمندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد دنیامالی نماینده‌ی ایثارگر مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اختصاصی با اشاره به این مطلب که در حوزه‌ی بیمه‌ی تامین اجتماعی فقط در زمینه‌ی رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد و زیر سه ماه با مشکلاتی مواجه هستیم، در جمع‌بندی خود از مصوبات ایثارگری بودجه 1401 گفت: 

در بحث تامین اجتماعی قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه کسی که مستمری دریافت می‌کند، نمی‌تواند بیمه جای دیگری شود. همچنین عدد و رقمی که در حوزه‌ی تامین اعتبارات مالی در این حوزه در سال‌های قبل دیده شده است، همیشه با جزر و مدهایی از لحاظ تامین منابع مواجه بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در بودجه امسال مبالغ مناسبی پیش‌بینی کردیم و بودجه‌ی خیلی خوبی به بنیاد شهید اختصاص دادیم تا رزمندگان معسر تحت پوشش قرار گیرند. هر چند که به صورت عمومی بحث ما این است که در حوزه تامین اجتماعی اساساً باید برای رزمندگان و کل مردم شرایطی ایجاد شود که هرکسی که به سن پیری می‌رسد یک مستمری کافی در اختیار داشته باشد تا بتواند با آن گذران زندگی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما به این قضیه اعتقاد و باور کامل داریم و ان‌شاءالله شرایط کشور در آینده به گونه‌ای مهیا شود که بتوانیم مصوباتی داشته باشیم که به نفع عموم مردم باشد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که چگونه می‌شود موضوع بیمه و مستمری را برای رزمندگان معسر جبران کرد اظهار داشت: ما برای رزمندگان معسر این موضوع را در قانون بودجه و کمیسیون تلفیق لحاظ کردیم و در صحن هم مصوب شد و مشکلی هم از لحاظ اعتبارات وجود ندارد؛ بنابراین در بحث بیمه شدن، آنها بایستی یک مقداری پرداخت اضافی منابع دیده شود و یکی از پیشنهادات ما برای رفع معضل این بود که با پرداخت بخشی از منابع به بنیاد شهید شرایطی را فراهم کنیم که خودشان خویش‌فرما شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رها شدن برخی از مصوبات ایثارگری در سال‌های گذشته از سوی مجریان دولتی یادآور شد: اطلاعاتی که من دارم این است که بسیاری از این عزیزان تحت پوشش بیمه‌ی تامین اجتماعی هستند. هر چند که معمولاً این معضل بیشتر در مورد رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد یا زیر 3 ماه وجود دارد؛ بنابراین موضوع بیمه‌ی آنها را پیگیر هستیم تا ان‌شاءالله بستری را فراهم کنیم که شرایط بیمه شدن برایشان فراهم شود.

نماینده‌ی انزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما بیشتر از اینکه بحث مصوبات جدید ایثارگری را در مجلس داشته باشیم، بحث مصوبات قبلی را داریم؛ چرا که متاسفانه حتی قوانین دائمی، مانند قانون جامع ایثارگران هنوز به طور کامل عملیاتی و اجرا نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس یازدهم اظهار داشت: به اعتقاد من ما باید در حوزه‌ی نظارتی بیشتر از گذشته وارد شویم تا حداقل آن دسته از قوانینی که در این حوزه شامل حال این عزیزان می‌شود، اجرایی گردد؛ چرا که در حوزه‌ی قانون، کم و کسری نداریم و بیشتر در حوزه‌ی اجرا است که با مشکلاتی مواجه هستیم.

دنیامالی در خصوص این موضوع که کمبود اعتبارات و منابع مالی، مانع بزرگی در حوزه‌ی اجرای مصوبات ایثارگری است، متذکر شد: متاسفانه کمبود منابع و عدم تخصیص اعتبارات، یک بخشی از این معضل است؛ اما بخش دیگر، ساختار دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری است. چه بسا بسیاری از دستگاه‌ها هستند که مشکل اعتبار و تامین منابع مالی ندارند ولی ساختار سازمانی که برای آنها تعریف شده، معیوب و ناقص است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در پایان در خصوص آخرین وضعیت اجرایی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها تصریح کرد: این موضوع یک کار گسترده‌ای را می‌طلبد که در واقع سازمان امور اداری و استخدامی بایستی آن را انجام بدهد و شرایط مناسب را فراهم کند تا آن دسته از عزیزانی که شامل این قانون می‌شوند، بتوانند از این فرصت قانونی استقاده کنند و تبدیل وضعیت‌شان انجام شود.

| معرفی