تاریخ : 1401,سه شنبه 20 ارديبهشت13:00
کد خبر : 90024 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

قابل توجه رئیس انقلابی بنیاد شهید

یک انتصاب ناصواب در بنیاد کردستان!


یک انتصاب ناصواب در بنیاد کردستان!

فرد یادشده هیچگونه ایثارگری در پرونده‌ی پرسنلی خود ندارد و صرفا براساس یک ارتباط غیر شفاف، مدتی به عنوان رئیس یکی از شهرهای کردستان فعالیت می‌کرده است....

محمدرضا عسکری

فاش نیوز - درحالی‌که بیش از هفت ماه از انتصاب دکتر قاضی‌زاده‌هاشنی بر اداره بزرگ‌ترین نهاد خدماتی کشور، بنیادشهید و امور ایثارگران می‌گذرد، کماکان برخی از مدیران ناکارآمد دولت گذشته بر مسئولیت بخشی از این نهاد افضل سیطره دارند و هنوز رییس جدید به هر علتی نتوانسته و یا به عبارتی فرصتی دست نداده که به این امر اقدام نماید!

علی‌رغم اینکه برنامه‌های مورد نظر جتاب دکتر قاضی‌زاده به دور از حواشی در جریان است و از قرار معلوم، نسبت به حل برخی از اساسی‌ترین مشکلات بنیادشهید و بالطبع جامعه بزرگ ایثارگران اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند، ولی وجود برخی از مدیران و مسئولیتی که یا در دولت گذشته کم کار و دچار سوءمدیریت بوده‌اند و یا طی همین هفت ماه گذشته نتوانسته‌اند خود را همراه کنند و در تراز دولت انقلابی و اهداف و برنامه‌های رئیس بنیاد باشند، باید بدون اغماض جایگزین شوند تا جامعه مکرم و بزرگ ایثارگران کشور طعم تحول در برنامه و سیاست رئیس جدید بنیاد شهید را بچشند؛ تا بلکه گره‌ای از مشکلات ولی‌نعمتان‌شان باز کنند.

در مقیاس کوچک‌تر و در بحث مدیران استانی بنیاد نیز، درب سوءمدیریت بر همان پاشنه می‌چرخد و بر اساس داده‌های موجود، برخی از مدیران کل استان‌ها‌ در فضای عملکرد ضعیف دولت قبل به‌سر می‌برند و گاه کوچک‌ترین اقدامی‌ در پیگیری و حل مشکلات ایثارگران استان خود به عمل نمی‌آورند!

در برخی از استان‌ها‌ نیز که بر اساس سیستم شمسا می‌بایست مدیران، فعال و در تراز رئیس کل بنیاد شهید و دولت انقلابی باشند، انتخاب اصلحی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد برخی از مدیران ارشد بنیاد شهید راه دور زدن سیستم انتخاب مدیران بنیاد را یافته‌اند و در بهترین حالت، بر اساس عدم آگاهی و اشراف لازم دست به انتصاب مدیری در استان زده‌اند که افکار، برنامه‌ها، شعار و سیاست دکتر قاضی‌زاده را زیر سئوال برده‌اند.

در جدیدترین این انتصابات، انتشار خبر انتصاب شخصی به عنوان مدیرکل بنیادشهید کردستان، نوعی شوک بر ایثارگران و دلسوزان وارد ساخت؛ چرا که فرد منتخب نه براساس سیستم شمسا که گویا بر اساس ارتباطات خارج از محدوده‌‌ی یکی از مدیران ارشد بنیاد و بدون هماهنگی با شخص دکتر قاضی‌زاده هاشمی و حتی استاندار کردستان، به سمت مدیرکلی بنیادشهید منصوب شده است.

ضمن اینکه فرد یادشده هیچگونه ایثارگری در پرونده‌ی پرسنلی خود ندارد و صرفاً براساس یک ارتباط غیرشفاف، مدتی به عنوان رئیس یکی از شهرهای کردستان فعالیت می‌کرده است.

حال این سئوال مطرح است که اگر سیاست بنیاد شهید بر اساس آنچه که عیان است تغییر اساسی کرده است، چرا باید از مدیرانی در این مجموعه مقدس استفاده گردد که دغدغه ایثارگران را ندارند و صرفاً به اشغال صندلی ریاست بخشی از بنیادشهید فکر می‌کنند؟

و آیا یا اینگونه افراد می‌توان امیدوار بود که برنامه و سیاست‌های راهبردی بنیاد شهید با نگاه انقلابی که بر آن باید حاکم باشد، به خوبی اجرا گردد؟

با توجه به شرایط جسمی‌ و سن و سال جامعه هدف، آیا زمان آن فرا نرسیده است که  مدیران تصمیم‌گیر، از آزمون و خطا به دور باشند و با یک انقلاب اداری، افکار و برنامه کلان و متحول شده‌ی رئیس جدید بنیاد شهید به مرحله اجرا گذاشته شود؟

آقای قاضی‌زاده، تعقل و تدبیر در کنار تعجیل در اجرای سیاست‌های مورد نطر بنیادشهید می‌تواند از آلام جامعه‌ی هدف بکاهد؛ چرا که به قول مرحوم قیصر امین‌پور، «ناگهان چه زود دیر می‌شود!»

| محمدرضا عسکری