تاریخ : 1401,پنجشنبه 22 ارديبهشت16:30
کد خبر : 90080 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس:

دولت حواسش به معیشت ایثارگران معسر باشد


دولت حواسش به معیشت ایثارگران معسر باشد

میزان افزایش حقوق ایثارگران، مخصوصا رزمندگان معسر در قالب بودجه۱۴۰۱ تصویب و عدد آن مشخص است، اما طبیعتا هر حمایتی در بحث یارانه ها...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید سازوکار مناسب برای تامین معیشت ایثارگران معسر در اصلاح قیمت کالاهای اساسی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، کیومرث سرمدی واله، نماینده ایثارگر مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت برای اصلاح قیمت کالاهای اساسی و حذف یارانه ارز 4200 تومانی اظهار داشت: با توجه به مباحثی که در بحث اصلاح قیمت ها که توسط دولت آغاز شده، دولت لازم است ساز و کارهای مناسب را داشته باشد؛ هر چند که متاسفانه مقدمات لازم به لحاظ اقناع عمومی و توجیه مردم به صورت کامل تاکنون صورت نگرفته است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای مضاعف به اقشار پایین جامعه و رزمندگان معسر در شرایط فعلی متذکر شد: به تبع رزمندگان و ایثارگران، به خصوص رزمندگان و جانبازان معسر و ایثارگرانی که حداقل دریافتی را داشته و اکنون  شغلی ندارند در این موضوع آسیب بیشتری خواهند دید. بنابر این لازم است که دولت سازوکار مناسب را در این خصوص داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه اصلاحات ساختاری که بساط رانت و فساد و سوء استفاده را جمع می کند به نوعی جراحی اقتصادی است که از قبل باید صورت می گرفت و اکنون از سوی دولت آغاز شده است، خاطرنشان کرد:  متاسفانه دولت های قبلی از این موضوع طفره رفته اند و تن به این کار نداده اند. به هر صورت محلس و این دولت جراحی اقتصادی را شروع کرده است اما لازمه حمایت و تقلیل بخشی از فشاری که به مردم می آید این است که دولت حتما پای کار بماند و در این مورد شفاف سازی کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی که بارها در نطق ها و تذکرات شفاهی خود در صحن علنی نسبت به گرانی افسار گسیخته به مسئولان و مجریان دست اندرکار دولت تذکر داده است در پایان تاکید کرد: میزان افزایش حقوق ایثارگران، مخصوصا رزمندگان معسر در قالب بودجه1401 تصویب و عدد آن مشخص است، اما طبیعتا هر حمایتی در بحث یارانه ها از اقشار مختلف باید شامل رزمندگان و ایثارگران نیز بشود.

*معرفی