تاریخ : 1401,پنجشنبه 22 ارديبهشت15:57
کد خبر : 90123 - سرویس خبری : اخبار

همه چیز درباره وام مسکن ایثارگران در سال جاری



معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛
پادکدل به جزئیات پرداخت وام مسکن ایثارگران در سال جدید اشاره و نکاتی را تشریح کرد.

همه چیز درباره وام مسکن ایثارگران در سال جدید

مسکن از جمله نیاز‌های اساسی است که تامین آن نیازمند کمک دولت‌ها و قوانین حمایتی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌های اصلی هر دولت قبل از روی کار آمدن، خانه دار کردن اقشار کم درآمد و فاقد خانه است.

تورم بالا در کشور ما بیش از هر قشر دیگر باعث آسیب دهک‌های پایین جامعه شده و آنان را با رویای خانه دار شدن رو به رو می‌کند که از این میان ایثارگران فاقد مسکن نیز از جمله گروه‌هایی هستند که علاوه بر حمایت‌های دولت باید بر اساس قانون از حمایت نهادهایی چون بنیاد شهید نیز بهره مند شوند. 

هر ساله بنیاد شهید در برنامه حمایتی خود برای خانه دار کردن ایثارگران فاقد مسکن برنامه‌هایی را پیش بینی کرده که از جمله آن اعطای زمین برای ساخت مسکن و پرداخت وام است. تعداد دریافت کنندگان وام را قانون بودجه تعیین می‌کند و افزایش مبلغ وام هر سال براساس تورم تعیین می‌شود. هرچند همواره پیشنهاد بنیاد شهید برای مبلغ وام بیش از مبلغ تعیین شده است، اما در نهایت پس از نظر کمیسیون اقتصادی دولت، باید به تصویب مجلس برسد.

در خصوص تامین مسکن ایثارگران «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگویی با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع مقدس با اشاره به میزان وام مسکن ایثارگران در سال جاری اظهار داشت: ۷۰ هزار نفر می‌توانند از وام بر مبنای سهمیه‌ای که بانک‌های عامل می‌دهند بهره‌مند شوند که سال گذشته ۳۳ هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام معرفی شدند.

وی درباره مبلغ وام مسکن ایثارگران نیز گفت: این مبلغ هنوز برای سال ۱۴۰۱ مشخص نشده که امیدواریم تا پایان خرداد مشخص شود.

پاکدل با اشاره به اینکه جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز می‌توانند از وام مسکن بنیاد شهید بهره‌مند شوند، افزود: اعتبارات هر سال معمولا تا پایان تیر سال بعد اعتبار دارد و بعد از آن اعتبارات سال جدید ابلاغ و اجرا می‌شود. امیدواریم پرداخت وام با مبلغ جدید امسال از شهریور انجام شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: سود وام بنیاد شهید چهار درصد بوده و متفاوت از وام‌های دیگر است. نهایت تلاش را می‌کنیم تا افزایش خوبی به مبلغ وام‌ها دهیم، اما در نهایت تصمیم گیرنده هیئت دولت است.

وی در خصوص پیشروی کار پروژه‌ها و تفاهمنامه‌های دوره‌های قبل بنیاد شهید گفت: تفاهمنامه‌های دوره‌های قبل تاریخ خاصی ندارند و ما در دوره جدید و در سفر‌های استانی نیز پیگیر هستیم. با تعهداتی که استانداران داشتند تامین چهار هزار قطعه زمین انجام و به ایثارگران واگذار شد، مابقی نیز در حال پیگیری است و به محض اینکه در استانی زمین‌های فراهم شود برای واگذاری زمین اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام


منبع : دفاع پرس