تاریخ : 1401,دوشنبه 26 ارديبهشت17:30
کد خبر : 90162 - سرویس خبری : اخبار

معاون رییس جمهور:

دولت مصمم به حل مشکلات ایثارگران است


دولت مصمم به حل مشکلات ایثارگران است

دردیدار با ایثارگران این عزیزان مسائل، مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری را مطرح می کنند که موارد مطرح شده را بلافاصله به رییس جمهور و رییس بنیاد شهید منتقل و در جلسه هیئت دولت...

فاش نیوز -  معاون پارلمانی رییس جمهور از بدهکاری بنیاد شهید به برخی دانشگاه ها خبر داد و نسبت به حل و فصل آن در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه علنی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به اشراف دولت بر مسائل جامعه ایثارگری اظهار داشت: بنده به طور مرتب روزهای آخر هفته به دعوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مراکز استان ها سفر می کنم و یکی از مواردی که همیشه در سرلوحه برنامه هایم قرار دارد همین بحث حضور در جمع ایثارگران و خانواده های شهدا است.

 معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به مطالبات جامعه ایثارگری و عزم دولت و بنیاد شهید برای حل و فصل مسائل و مشکلات ایثارگران متذکر شد: دردیدار با ایثارگران این عزیزان مسائل، مشکلات و مطالبات جامعه ایثارگری را مطرح می کنند که موارد مطرح شده را بلافاصله به رییس جمهور و رییس بنیاد شهید منتقل و در جلسه هیئت دولت مطرح می کنیم تا رسیدگی شود.

معاون امور مجلس رییس جمهور با بیان اینکه به طور مثال دیشب در جلسه ای که در هیئت دولت داشتیم همان جا من به آقای قاضی‌زاده هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برخی از این موارد را مطرح کردم خاطرنشان کرد: ایشان هم تلاش خود را برای حل و فصل مشکلات جامعه ایثارگری مضاعف کرده است. اما بالاخره دولت هم یک سری محدودیت و تنگناهای اقتصادی دارد. ولی هم تلاش دولت و هم رییس محترم بنیاد شهید این است که مواردی که قانونی است و مربوط به ایثارگران است را حل و فصل کند.

حسینی با اشاره به برخی از مشکلات جامعه ایثارگران از جمله پرداخت شهریه دانشگاه ها یادآور شد: موضوع پرداخت شهریه فرزندان ایثارگران یکی از مواردی است که در بسیاری از مواقع از سوی ایثارگران مطرح می شود؛ هر چند که برخی از دانشگاه ها مطالباتی از بنیاد شهید دارند و بخشی از این بدهی را بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بپردازد. این موضوع از جمله مواردی است که تا حدودی دارد حل و فصل می شود؛ ولی هنوز هم بدهی هایی وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پایان با اشاره به اجرایی شدن مصوبات ایثارگری در سال جاری تاکید کرد: دولت مصمم است تا در حد وسع و توان خود مطالبات و مسائل جامعه ایثارگی را برآورده و حل و فصل کند و اقای قاضی زاده هم به جد پیگیر موضوع است و با دولت و نمایندگان مجلس تعامل بسیار خوبی دارد و مصوبات ایثارگری بودجه را دنبال می کند.

*معرفی