تاریخ : 1401,چهارشنبه 28 ارديبهشت20:52
کد خبر : 90201 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

رونمایی از روایت زندگی و مبارزه جانبازمجتبی شاکری برگزار می شود


رونمایی از روایت زندگی و مبارزه جانبازمجتبی شاکری برگزار می شود

کتاب «مجتبی» روایت زندگی مجتبی شاکری از زبان خود اوست. او از جمله فعالان انقلابی در دوره پهلوی و از اعضای گروه توحیدی «صف» بوده و با شهید بروجردی و دیگر اعضای برجسته این گروه ارتباط داشت...

فاش نیوز - آیین رونمایی از کتاب «مجتبی» با حضور اهالی هنر و فرهنگ ایثار و شهادت، فردا در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.


بر پایه این گزارش، کتاب «مجتبی» روایت زندگی مجتبی شاکری از زبان خود اوست. او از جمله فعالان انقلابی در دوره پهلوی و از اعضای گروه توحیدی «صف» بوده و با شهید بروجردی و دیگر اعضای برجسته این گروه ارتباط داشت.

در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، گروه توحیدی صف اقدام به فعالیت‌های گسترده‌ای بر علیه رژیم پهلوی کرده بود که در این کتاب به آنها اشاره شده است. از جمله، نقش این گروه در استقبال از امام‌خمینی (ره) در هنگام ورود به کشور در بهمن ۵۷ بسیار حائز اهمیت بوده است.

مجتبی شاکری در همان ابتدای انقلاب در اثر حادثه‌ای مجروح شده و به درجه جانبازی نائل می‌شود. روایت او از زندگی بعد از جانبازی و روبرو شدن با مسائل مختلف و مبارزه با سختی‌ها و حضور در فعالیت‌های مختلف اجتماعی خواندنی است.

در بخش پایانی این کتاب نیز بخشی از روزنوشت‌های او آمده که درباره روزهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ است.

گفتنی است آیین رونمایی کتاب «مجتبی» فردا پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت 19/30 در سرای اهل قلم واقع در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود.