تاریخ : 1401,یکشنبه 01 خرداد20:10
کد خبر : 90247 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

به روز رسانی قوانین ایثارگری در مجلس


به روز رسانی قوانین ایثارگری در مجلس

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به روز رسانی قوانین از جمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است...

فاش نیوز - به روز رسانی قوانین ایثارگری در دستور کار کمیسیون اجتماعی، به عنوان کمیسیون مادر تخصصی ایثارگران قرار دارد.

 ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و انگوت و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر به روز رسانی قوانین از جمله قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را در دستور کار خود قرار داده است و پس از تعطیلات خرداد ماه موضوع را به جد دنبال خواهد کرد.

 نماینده ایثارگر مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در حال بررسی قوانین ایثارگری در کمیسیون اجتماعی هستیم که برخی از این قوانین از جمله تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از جمله آن می باشد. بر این اساس وزرای مربوطه را نیز به کمیسیون دعوت کردیم تا در مورد نحوه چگونگی و پیشرفت اجرای قانون در دستگاه ذیربط خود توضیح دهند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: هفته گذشته نیز در رابطه با اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در مخابرات، وزیر ارتباطات و فناوری را به مجلس دعوت کرده و از ایشان توضیح خواستیم و برای اجرایی شدن کامل قانون بودجه سال جاری به مدت دو هفته به ایشان وقت دادیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: قرار شده است تا پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس، از وزارتخانه ای که تاکنون از اجرای قانون تبدیل وضعیت استنکاف کرده‌اند؛ وزرای مربوطه در کمیسیون اجتماعی حضور یابند و دلایل و مستندات خود را به نمایندگان ملت توضیح دهند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پاسخ به سوال استنکاف از دستگاه های اجرایی قانون گفت: مجلس وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را دارد. اگر دستگاهی از اجرای قانون استنکاف و ممانعت کند، وزیر ذی‌ربط به مجلس دعوت شده و پرونده برای رسیدگی به کمیسیون اصل ۹۰ که مسئول رسیدگی به شکایات است ارجاع خواهد شد.

 نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت به روزرسانی قوانین ایثارگری متذکر شد: آنچه که در این مورد از دست ما بر خواهد آمد، کوتاهی نخواهیم کرد. در مورد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، این قانون احتیاج به بازنگری و اصلاحات اساسی دارد. هرچند که تاکنون در این مورد طرح ارائه نشده؛ اما پیگیر آن هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تسری امتیازات جانبازان درصد بالا به درصد پایین نیز یادآور شد: طرح تسری امتیازات جانبازان بالای ۲۵درصد به درصد پایین با وجود طرح در صحن علنی مجلس رای لازم را به دست نیاورد و متاسفانه مسکوت مانده است.

 اسماعیلی در پایان متذکر شد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس باید مدت ۶ ماه از طرح آن در صحن مجلس بگذرد تا دوباره بتوانیم آن را مطرح کنیم.

* معرفی