تاریخ : 1401,دوشنبه 02 خرداد15:14
کد خبر : 90270 - سرویس خبری : اخبار

نشست معاون توسعه مدیریت بنیادشهید با اصحاب رسانه/تصاویر


نشست معاون توسعه مدیریت بنیادشهید با اصحاب  رسانه/تصاویر

نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیادشهید و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس با اصحاب رسانه برگزار شد...

فاش نیوز- نشست معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیادشهید و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس با اصحاب رسانه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، در نشست معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی بنیادشهید و امور ایثارگران و سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس که صبح روز یکشنبه با حضور  اصحاب رسانه در سالن شهید رسول زاده برگزار شد، برنامه ها و فعالیت های بنیاد درخدمت رسانی به جامعه هدف تشریح شد.

 دکتر طاهر موهبتی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: یکی از مباحث جدی ما در کشور، عدم گفت وگو و تعامل است و بخش عمده مشکلات کشور نیز از همین عدم گفتمان می باشد. لذا سامانه "دیدار" نیز پاسخی به این نیاز بوده که ضمن پیگیری مطالبات، باعث شفاف سازی شده و اطلاعات، از ایثارگران به مدیران منتقل می شود.

 وی در خصوص اعتبارات حوزه ایثارگری نیز گفت: قوانین خدمات رسانی به ایثارگران در سال 1400 برای اجرا به صورت حداقلی نیاز به 126 هزار میلیارد تومان و در سال 1401 به 150 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که این اعتبار تصویب و محقق نشده و اجرای کامل این قوانین با مشکلاتی مواجه می شود.

 موهبتی همچنین در خصوص پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز متذکر شد: دکتر قاضی زاده به محض حضور در بنیاد، پیگیر اجرای قانون و مطالبات ایثارگران بودند و با تلاش های صورت گرفته، این آیین نامه در هیئت دولت تصویب شده و منتظر ابلاغ از سوی معاون اول رییس جمهور و تخصیص اعتبار آن هستیم.

 

 وی همچنین خاطرنشان کرد: احکام حقوقی مشمولین ماده 38 توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده و پرداخت ها توسط بنیادشهید صورت می گیرد که خود مشکلاتی را به دنبال داشته و نکته ای که در آیین نامه دیده شده تخصیص اعتبار مشمولین این ماده به ستاد کل نیروهای مسلح است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به جانبازان اعصاب و روان نیز گفت: بنیادشهید دارای 1000 تخت بستری اعصاب و روان است که شرایط خدمات رسانی و آسایشگاه ایثارگران باید استانداردسازی شود.

 وی سپس در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: با توجه به اینکه هزینه درمان ایثارگران بر عهده بنیاد شهید است. لذا، این کار در چهارچوب بیمه تکمیلی درمان بدون سقف دیده شده است و تاکید دکتر قاضی زاده نیز بر این است که در حوزه سلامت نباید مشکلی وجود داشته باشد و اگر لازم بود باید از سایر منابع استفاده نماییم.

بخش بعدی این نشست به مراسم رونمایی از سامانه "دیدار" سپری شد.

به گفته مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران، بنیادشهید سامانه "دیدار" را برای استفاده از فناوری های جدید و برای کاهش مراجعات حضوری و حل مسائل با رویکرد اغنایی مورد تاکید رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تعبیه کرده است.
وی در توضیحات بیشتر خود در خصوص این سامانه هم گفت: ایثارگران می توانند درخواست خود را در این سامانه ثبت نمایند؛ که این درخواست ها در 7 رده مدیریتی تقسیم بندی شده و تمام درخواست ها از رده شهرستان محل پرونده بررسی و پس از بررسی رییس بنیادشهید شهرستان، در صورت نیاز به رده مدیریتی بالاتر ارجاع داده خواهد شد.

 محمدحسن علی‌ نقیان افجه ‌ای همچنین متذکر شد: هیچ کس اجازه حذف دسترسی درخواست ها را ندارد و کنترل کامل بر آن انجام می شود و هیچ ملاقاتی بدون ثبت در سامانه انجام نمی شود.

وی در پایان نیز گفت: هدف از راه اندازی این سامانه، شفاف سازی و دسترسی همگان به این سامانه بر پایه عدالت محوری خواهد بود.

* صنوبر محمدی

تصاویر از ایثار