تاریخ : 1401,دوشنبه 02 خرداد17:15
کد خبر : 90273 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون تلقیق:

حذف یارانه نقدی ایثارگران مجددا بررسی می شود


حذف یارانه نقدی ایثارگران مجددا بررسی می شود

ایثارگرانی که مدارک آنها مستدل باشد یارانه‌شان پس از بررسی به آنها پرداخت خواهد شد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ثبت درخواست ایثارگران درباره یارانه حذف شده تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رحیم زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیگیری ایثارگران در مورد حذف یارانه اظهار داشت: ایثارگرانی که یارانه آنها از سوی سازمان هدفمندی قطع شده، می توانند در فرصت باقی‌مانده در هفته جاری مجددا درخواست خود را به سامانه ارائه دهند تا در صورت واجد شرایط بودن یارانه آنها مجددا وصل شود.

سخنگوی کمیسیون تلقیق بودجه سال 1401با بیان اینکه ایثارگرانی که مدارک آنها مستدل باشد یارانه‌شان پس از بررسی به آنها پرداخت خواهد شد. خاطرنشان کرد: اصلاح و حذف یارانه‌ها از مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود و در قانون موضوع اعتراض به حذف یارانه‌ها پیش‌بینی شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایثارگران عزیز می توانند با مراجعه به سامانه اعتراض خود را ثبت و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند تا بررسی و در صورت محق بودن یارانه نقدی به آنها پرداخت شود.

این در حالی است که در روزهای اخیر بسیاری از اقشار مختلف مردم از جمله ایثارگران نسبت به حذف یارانه نقدی خود اعتراض و نارضایتی خود را به گوش نمایندگان ملت در بهارستان رساندند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در این خصوص در نشست علنی روز یکشنبه اول خرداد در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با جداسازی درآمدهای فرزندان از خانوار به مسئولان دولتی تذکر می دهم که درآمد فرزندان را در سرجمع خانواده حساب نکنند. و از طرفی تقاضامندم در این خصوص اطلاع رسانی شود تا درآمد فرزندان جدا شود.

همچنین محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تذکری خطاب به رئیس جمهور خواستار به‌روزرسانی سامانه وزارت رفاه جهت بارگذاری مدارک و مستندات معترضان به طرح هدفمندی یارانه ها شد.

بر پایه این گزارش عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: نواقص موجود در اجرای طرح هدفمندی که موجب نارضایتی مردم شده است باید برطرف شود و نظارت بیشتری بر بازار کالاهای اساسی صورت گیرد. همچنین سامانه وزارت رفاه امکان بارگذاری مدارک و مستندات معترضان به طرح را ندارد و این سامانه باید به روزرسانی شود.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد، زمان ثبت ‌نام جاماندگان یارانه نقدی تا ساعت 24 چهارشنبه 4 خرداد ماه 1401 تمدید شده است.

*معرفی