تاریخ : 1401,سه شنبه 24 خرداد17:03
کد خبر : 90752 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رفع مشکلات ایثارگران و خانواده آنان لازمه زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت است


رفع مشکلات ایثارگران و خانواده آنان لازمه زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت است

مجلس باید در برنامه سالیانه خود و نظام بودجه‌ریزی به گونه‌ای تدبیر کنند که فرهنگ ایثار و شهادت آسیب نبیند؛ بلکه...

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأمین معیشت، مسکن و اشتغال فرزندان ایثارگران را مقدمه ماندگاری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل ها بعد دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت‌الاسلام «احد آزادی‌خواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس مهمترین سنگ بنای تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای مسلمان و غرب آسیا را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و خواستار توجه کافی دولتمردان به رفع مشکلات معیشتی جامعه ایثارگری در داخل کشور شد.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و نقش و مسئولیت دولت و مجلس در امر ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: آرمان های انقلاب اسلامی دارای چند محور است که یکی از آنها ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی و شهادت است. این موضوع جزء بناهای اصلی است که انقلاب ما بر آن بنا نهاده شده و نباید تضعیف شود.

  وی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا، پاکستان، عراق، افغانستان، ایران و سوریه مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است. کشورهای اسلامی این جبهه مقاومت را در منطقه تشکیل داده اند تا با استبداد و خودکامگی استکبار مبارزه کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم ادامه داد: سنگ بنای اصلی جبهه مقاومت فرهنگ ایثار و شهادت است که در منطقه غرب آسیا شکل گرفته است.

 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: دولت و مجلس باید در برنامه سالیانه خود و نظام بودجه‌ریزی به گونه‌ای تدبیر کنند که فرهنگ ایثار و شهادت آسیب نبیند؛ بلکه دو نکته اتفاق بیفتد. ایثارگران در حوزه معیشت و اشتغال فرزندان مسکن و غیره با مشکل جدی مواجه نشوند که متاسفانه الان هستند.

 موضوع دوم اینکه این میراث (فرهنگ ایثار و شهادت) نسل به نسل و دست به دست، به دست نسل های بعدی برسد تا انقطاع در این قصه اتفاق نیفتد. بنابراین اگر این دو موضوع اتفاق بیفتد، فرهنگ ایثار و شهادت باعث مانایی جریان انقلاب صدور و بازتاب آن و تقویت جبهه مقاومت خواهد شد.

* معرفی