تاریخ : 1401,پنجشنبه 26 خرداد17:31
کد خبر : 90782 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

دختر شهید عطایی قله آرارات را فتح کرد


دختر شهید عطایی قله آرارات را فتح کرد

زهرا عطایی که کارشناس ارشد مدیریت دولتی می باشد، ازسال ۹۷ کوهنوردی را آغاز کرده و موفق شده است قله های بینالود، شیرباد، چمن ۱ تا ۳، آتشگاه، سیاهنگ شاه‌جهان...

فاش نیوز - زهرا عطائی، فرزند شهید علیرضا عطائی که سال ۱۳۶۵ در شلمچه(عملیات کربلای ۵) به شهادت رسیده است، به همراه گروهی از کوهنوردان دیگر قله آرارات در کشور ترکیه را فتح کردند.


زهرا عطایی که کارشناس ارشد مدیریت دولتی می باشد، ازسال ۹۷ کوهنوردی را آغاز کرده و موفق شده است قله های بینالود، شیرباد، چمن ۱ تا ۳، آتشگاه، سیاهنگ شاه‌جهان در استان خراسان را فتح کند.
او که تمام صعودهای خراسان را همراه باشگاه سلامت به سرپرستی آقای سلیمانی و در برون‌مرزی با باشگاه «پازن» به سرپرستی آقای محمدی فعالیت داشته است، اکنون از دست اندرکاران انتظار حمایت های لازم به منظور صعود به قله البروس در روسیه را دارد.

گزارش مختصر برنامه صعود به قله ۵۱۳۷ متری آرارات ترکیه (آغری داغ)

این صعود به همراه یک گروه ۲۱نفره شامل محسن لقایی افشار- حشمت الله اصغری- رمضان خدادادی- محمدحسین احمدی- مجتبی پیرایش- علیرضا اصغری- ایمان مزروعی قرقی- حمید حسنی قرقی- علیرضا محمدزاده- حسن صباغی شاندیز- محسن نیکبخت- ادریس عیدخانی- عبیدالله عیدخانی- معصومه دادخدایی کوه پنج- انسیه پناهنده تقی آبادی- عاطفه دستجردی- شیما سبزی- عاطفه بایری- زهرا عطایی- اعظم خسروی و به سرپرستی جواد محمدی در تاریخ ۱۱تا ۱۷خردادماه انجام گرفته است.

این فرزند شهید درباره صعود به آرارات می گوید: طبق برنامه های هرسال مجموعه پازن برنامه صعود به قله آرارات بعد از ۲سال تأخیر بخاطر بیماری کرونا سال ۱۴۰۱مجدد استارت خورد...
برنامه ۳ماه قبل از اجرا برای اعضای اصلی باشگاه اعلام و در هفته اول، تیم بسته شد و بنا به درخواست دوستان چند نفر دیگر نیز به گروه اضافه شدند...
جهت آشنایی و هماهنگی اعضا با یکدیگر و همچنین آشنایی سرپرست برنامه با اعضای گروه ۲برنامه پیش‌نیاز اعلام شد. برنامه صعود به قله بینالود که اجرا و برگزار گردید و برنامه قله شاهوار که متاسفانه اجرا نشد..
در مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۰تعداد ۱۸ نفر از دوستان به وسیله قطار و ۳ نفر روز ۱۱خرداد توسط هواپیما راهی تبریز شدیم و در یکی از مهمانسراها مستقر شدیم. مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۱به تیم اصلی که متشکل از ۱۸۵نفر از اکثر نقاط ایران بودند پیوستیم و به سمت مرز بازرگان حرکت کردیم و با رسیدن به مرز از مرز عبور کردیم و توقفی ۲ ساعته جهت رسیدن تیم‌های دیگر داشتیم. بعد از رسیدن تیم های دیگر و هماهنگی های لازم، توسط چند دستگاه خودرو ون به سمت شهر مرزی دوغوبایزید حرکت کردیم. مسافت(۴۰کیلومتر)بارسیدن به شهر وهتل محل اقامت وتحویل اتاقها شب رادرهتل استراحت کردیم وصبح مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۲به سمت ابتدای مسیر صعودارتفاع(۲۲۰۰متر) بیسکمپ حرکت کردیم، با رسیدن کوله ها و تحویل کوله ها به قاطرها به سمت کمپ یک حرکت کردیم و با رسیدن به کمپ یک و برپایی چادرها شب اول را در ارتفاع(۳۲۰۰متری)سپری کردیم. روز دوم مورخ ۱۴۰۲/۳/۱۳با جمع‌آوری چادرها و کمپ و تحویل کوله های سنگین به قاطرها به سمت کمپ ۲ ارتفاع(۴۲۰۰متری) حرکت کردیم. به دلیل بارش برف و حجم زیاد برف در مسیر در ارتفاع (۳۸۰۰متری)کمپ زدیم و آماده صعود نهایی شدیم.
ساعت ۲۳:۳۰ به سمت قله جهت صعود نهایی به راه افتادیم و در ارتفاع ۵۰۰۰ متری به دلیل ارتفاع گرفتگی یکی از همنوردان و احتمال خطر، سرپرست برنامه جناب محمدی تصمیم به برگشت و همراهی این عضو گروه گرفت و سرپرستی برنامه به جناب افشار واگذار گردید و در ساعت ۷:۳۰ صبح ۱۴۰۱/۳/۱۵ همه اعضای گروه موفق شدند به بام کشور ترکیه، قله آرارات صعود کنند و بعد از گرفتن چند عکس و فیلم در قالب دوربین جهت ثبت درخاطرات به سمت کمپ ۲مسیر فرود راپیش گرفتند وساعت ۱۲:۰۰همگی در صحت وسلامت درکمپ ۲بودند و بعد از جمع آوری چادرها و کمپ به سمت بیسکمپ و ابتدای مسیر صعود به راه افتادیم و بعد از رسیدن به خودروهای ون و سوار شدن به سمت هتل محل اقامت براه افتادیم ساعت ۱۹:۳۰در هتل بودیم و صبح روز ۱۴۰۱/۳/۱۶بعد از صرف صبحانه و زمان ۲ساعته خرید، به سمت مرز بازرگان به راه افتادیم و بعد از گذشتن از مرز، به سمت تبریز حرکت کردیم و بعد از تهیه بلیت مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۷همه گروه با صعود موفق و همگی در سلامت کامل در مشهد بودیم،....
از اعتماد و حضور همه اعضای گروه به باشگاه پازن کمال تشکر و قدر دانی را دارم و امیدوارم که لحظات خوب وخوشی را برای همه همنوردان فهیم و با اخلاق فراهم آورده باشیم.
و در پایان تشکر ویژه از کادر اجرایی و زحمت‌کش تیم، آقایان جناب افشار، مرد اخلاق مجموعه، جناب مجتبی پیرایش، جهت همکاری عالی و صدرصدی ایشان در حمایت از اعضای گروه و صعود و همکاری با سرپرست برنامه و همچنین برای جناب صباغی، جناب اصغری و جناب احمدی، آرزوی بهترین ها را داریم.

فاش نیوز با آرزوی موفقیت روزافزون برای این فرزند شهید معزز، آرزومند است مسئولان فعلی بنیاد که به درستی جهت تلاش خود را فرهنگی و پرورشی عنوان می کنند، از قهرمانان و پهلوانان ورزشی که پیش‌زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز محسوب می گردد حمایت و از آن در جهت سلامت روح و روان جامعه ایثارگری بهره لازم را ببرند. ان‌شاءالله