تاریخ : 1401,پنجشنبه 02 تير14:30
کد خبر : 90935 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

دهمین اردوی ایثارگران بدون مرز بوشهر در بشاگرد برگزار شد


دهمین اردوی ایثارگران بدون مرز بوشهر در بشاگرد برگزار شد

شمسون آخرین روستای بخش گوهران در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری شهر سردشت است که در مرکز بشاگرد قرار دارد. نداشتن جاده و صعب‌العبور بودن مسیر، خشک شدن دو مسیر خروجی آب شرب روستا، نداشتن ارتباط اینترنت، نبود مدرسه شبانه روزی...

فاش نیوز - دهمین اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر با پشتیبانی برخی نهادها و سازمان ها و با حضور پرشور جوانان، به مدت حدود دو هفته در روستای شمسون بشاگرد برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ما، دهمین مرحله اردوی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر با پشتیبانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، بنیاد علوی، نیروی دریایی سپاه پاسداران، سپاه حفاظت هواپیمایی، اداره کل فرودگاه های استان هرمزگان، اداره حمل و نقل و پایانه ها، کمیته امداد بشاگرد، مجمع رهروان ولایت، خیرین و انسان های نودوست به مدت حدود دو هفته در روستای  شمسون، آخرین روستای بخش گوهران بشاگرد و هم مرز با استان سیستان و بلوچستان و با حضور پرشور جوانان بیانیه گام دوم انقلاب، برگزار گردید.

در این اردو که در زیر آفتاب سوزان خرداد ماه بشاگرد در روستای کپرنشین ودورافتاده شمسون، برگزار شد، خدماتی از قبیل تعمیر و بازسازی بخشی از مدرسه تک کلاسه روستای شمسون، ایزوگام خانه عالم، تعمیر برق و منابع آب تعدادی از کپرها، ساخت چند فقره زیر منابع آب، خرید و اهدای چهار منبع آب ۵۰۰ لیتری به خانواده های نیازمند، حضور و بررسی سرچشمه ورودی آب شرب روستا به فاصله حدود ۷ کیلومتری و لایروبی آن، توزیع بسته های مواد شوینده و بهداشتی و اسباب‌بازی و شیرینی وشکلات در میان دانش آموزان و اهالی این روستا ارائه گردید.


گفتنی است در پایان اردو و در مسیر بازگشت، اعضای گروه با حضور در روستاهای جگی، احمد آباد مونو، دولت آباد، وحسین آباد، ضمن توزیع بسته های اسباب بازی و شیرینی شکلات و برخی اقلام دیگر، از نزدیک مشکلات این روستاها را جهت انعکاس به مسئولان ذیربط بررسی کردند.

همچنین تجلیل از مدیرکل فرودگاههای استان هرمزگان به پاس ۱۰ مرحله میزبانی از گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در بندرعباس، تمرین اجرای سرود سلام فرمانده در روستای شمسون، شعار نویسی با مضامین فرهنگی در محیط روستا، انجام اقدامات زیست محیطی و جمع آوری زباله ها در روستا به منظور فرهنگ‌سازی و پخش فیلم از دیگر برنامه های جنبی اجرا شده در این اردوی جهادی بود.

شمسون آخرین روستای بخش گوهران در فاصله حدود 140 کیلومتری شهر سردشت است که در مرکز بشاگرد قرار دارد. نداشتن جاده و صعب‌العبور بودن مسیر، خشک شدن دو مسیر خروجی آب شرب روستا، نداشتن ارتباط اینترنت، نبود مدرسه شبانه روزی در روستاهای این مسیر و باز ماندن کودکان از تحصیل، که تاکید می شود مسئله آب و جاده از مهمترین مشکلاتی است که اهالی این روستا و دیگر روستاهای مسیر مانند جگی، حاجی آباد، سرحدی، احمدآباد مونو، شگ انارک، دولت آباد، حسین آباد و علی آباد مطرح نمودند.

انتظار می رود با توجه به سیاست های دولت سیزدهم و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر تثبیت و رونق اقتصاد روستائیان، مسئولان مربوطه بیش از پیش به مشکلات روستاهای بشاگرد در هر سه بخش گوهران، گافر و پارامون و مرکزی توجه ویژه داشته و در رفع آن اقدام جهادی و انقلابی به عمل آورند.

در پایان نیز مقرر شد با پیگیری گروه جهادی و کمک خیرین، تعدادی از دانش آموزان روستای شمسون، تا پایان تابستان در قالب یک اردوی فرهنگی و تفریحی به مشهد مقدس اعزام شوند.

حسن خطام این اردو نیز سفر به دیارکریمان و تجدید میثاقی دوباره بامرد میدان، شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای شهر کرمان بود.

* رضا علامه زاده