تاریخ : 1401,پنجشنبه 09 تير15:03
کد خبر : 91141 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

مقامات امنیتی اسرائیل، برجام را بهتر از نبودن آن می‌دانند



روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از محافل صهیونیست نوشت: توافق هسته‌ای بد آمریکا با ایران، بهتر از نبود توافق است.
«یدیعوت آحارونوت» اوضاع مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را «بسیار پیچیده» خواند و به نقل از محافل امنیتی اسرائیل نوشت: برخلاف سیاست رسمی اسرائیل، مقامات بلندپایه اسرائیلی بیشتری توافق هسته‌ای برجام را تایید می‌کنند و یک توافق بد با ایران را بهتر از نبود توافق می‌دانند زیرا برای اسرائیل زمان می‌خرد.
«یوسی یهوشوع» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیست به نقل از محافل بلندپایه امنیتی این رژیم نوشت: در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران اوضاع بسیار پیچیده است و این امر به هیچ وجه به نفع ما نیست؛ به ویژه با توجه به اینکه ایران هم اکنون به پیشرفت زیادی قبل از ساخت مواد شکافت پذیر رسیده است. توافق هسته‌ای برجام خوب نبود اما خروج آمریکا از آن باعث سرعت گرفتن پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای شد.
برخلاف سیاست رسمی اسرائیل، مقامات اسرائیلی ارشد بیشتری این توافق را تایید می‌کنند، زیرا هر توافق بدی که امکان به دست آوردن زمان و مقدمات گزینه نظامی مناسب برای حمله به ایران را فراهم کند، بهتر از عدم وجود یک توافق است. لیست مقاماتی که از توافق آمریکا با ایران حمایت می‌کنند، شامل سرلشکر آهارون حلیفا رئیس‌بخش اطلاعات نظامی (امان)، سرتیپ عمیت ساعر رئیس‌تیپ تحقیقات، اورن ستر سرتیپ امور راهبردی و سرلشکر تل‌کالمان رئیس‌واحد ایران است. بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل هم اشاره می‌کند که ژنرال بنی گانتز وزیر امور امنیتی (وزیر جنگ) درک می‌کند که این گزینه برای اسرائیل بدی کمتری دارد.