تاریخ : 1401,شنبه 11 تير15:05
کد خبر : 91169 - سرویس خبری : اخبار

دردهایی که دل سنگ را آب می کنند و انسانیت می طلبند

مسئولیت پذیری و انسانیت ما کجاست؟!/فیلم


مسئولیت پذیری و انسانیت ما کجاست؟!/فیلم

نسبت به دردهای این افراد که هیچ سرمایه ای برای درمان خود ندارند، بی تفاوت نباشیم و به جای حرکت های نمادین و تقلیدی و بعضا بی محتوا و بدردنخور، کمی به فکر مشکل و دردی باشیم که به سادگی جلوی چشممان قرار گرفته...

فاش نیوز - بسیاری از ما نام انسانیت و دین داری را تنها یدک می کشیم یا در بهترین حالت، با انجام یکسری واجبات دینی دلمان را راضی می کنیم که خیلی انسان خوبی هستیم.

 اما اگر بحث دینداری هم باشد، در قرآن بارها آمده که الذین آمنوا و عملوالصالحات... یا تنفقوا مما تحبون.... و آیاتی با مفاهیمی از این دست....

 این روزها بیشتر و بسیاری از مردم، در معانی احساسی لحظه ای و آنی و یا رفتارهای تقلیدی گرفتار شده اند؛ در صورتی که از بسیاری از وظایف انسانی خویش غافل هستند...

معانی ای چون دفاع از حیوانات و سگ ها و هر روز مقدار زیادی هزینه کردن برای خرید غذا و لباس برای گربه ها و سگ ها و اسمش را نیز گذاشته اند محبت به حیوانات... البته این درحالی ست که اگر یک تفر داخل مترو ناخودآگاه تنه اش به آنها برخورد کند، چه برخورد وحشتناکی که با او نمی کنند و متاسفانه هنوز معاشرت با انسان ها و تعامل و انسان دوستی را به معنای صحیح نیاموخته ایم و به تقلید از غربی ها برای روشن فکرنمایی، کارهایی می کنیم که در نگاه به مجموع زندگیمان تعجب آور است.

 اما بد نیست یادآور شویم که بیشترین توصیه اخلاق و دین ما، به یاری انسان ها و محرومین است... افرادی که دردهایی را تجربه می کنند که ما خوابش را حتی در قسمت محروم شهرمان هم نمی بینیم!... و با یک دست کردن کوچک در جیبمان می توانیم خانواده دردمندی را متحول کنیم... با پولی که برای برخی از ما پول خورد حساب می شود.

 در این مدتی که جانبازان گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و جانبازان باشگاه ستارگان ایثار، به بیماران روستاهای حاشیه بلوچستان برای درمان رسیدگی می کنند، متاسفانه دردها و بیماری ها و رنج هایی دیده می شود که دل را به درد می آورد.
 بیماری هایی که ناشی از محرومیت است و محرومیتی که به دلیل فقر و کمبود آگاهی یا کمبود امکانات باعث وخیم شدن بیماری های حتی ساده می شود!!!! این قهرمانان پر تلاش و دلسوز، در این جست و جوها به دنبال رفع مشکلات و بیماری های مردم محروم بلوچ، شاهد ضایعات و عوارض بعضا عجیبی هستند که به دلیل عدم رسیدگی یا نبود بودجه اتفاق افتاده و تبدیل به یک ضایعه جبران ناپذیر شده است.

 حال وظیفه انسانی ما ایجاب می کند که نسبت به این دردهای بعضا لاعلاج این افراد که هیچ سرمایه ای برای درمان خود ندارند، بی تفاوت نباشیم و به جای حرکت های نمادین و تقلیدی و بعضا بی محتوا و بدردنخور، کمی به فکر مشکل و دردی باشیم که به سادگی جلوی چشممان قرار گرفته و ما توانایی کمکی هرچند کوچک را به آن داریم.

فیلم های زیر، صحنه هایی دلخراش از وضعیت سلامت پای یک خانم بلوچستانی ست که حقیقتا دل را می رنجاند و تکان می دهد.

همچنین فیلمی از تلاش های این گروه و مسئول جهادگر آن در ساخت مدرسه را نشان می دهد:

عفونت پای یک خانم بلوچ

درمان عفونت وخیم پای خانم بلوچ

ساخت مدرسه در بلوچستان و پیشرفت آن

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

عزیزان داوطلب کمک، کمک های نقدی خود را به شماره حساب ذیل واریز بفرمایید.
حساب شبا شماره:

IR400550015480006251956001
بانک اقتصاد نوین
بنام حسین اسرافیلی و اکبر حسین زاده

و یا شماره کارت:
5029381025816083

بانک دی به نام حسین اسرافیلی


جانبازان ۷۰درصد جنگ تحمیلی تضمین می نمایند که با حضور مستقیم و پیگیری کامل بر نحوه ی هزینه کرد نظارت شده و دعای تمامی رزمندگان بدرقه راه خیرین باشد.

 

گزارش از شهید گمنام

فیلم از جانباز اکبر حسین زاده، مسئول اجرایی گروه جهادی حاج احمد