تاریخ : 1401,دوشنبه 13 تير14:21
کد خبر : 91243 - سرویس خبری : باغ بهشت

ویژگی خاص شهید صدوقی برای کمک به انقلاب اسلامی



آیت‌الله «محمد صدوقی» از روحانیان فعال در انقلاب اسلامی و نماینده امام خمینی در استان یزد و امام جمعه این شهر بعد از انقلاب و سومین شهید محراب بود که به دست منافقین به شهادت رسید.

 

شهید صدوقی به معنای واقعی کلمه نماینده امام بود// ناقص روز ششم تا دوازدهم تیر به تعبیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هفته حقوق بشر آمریکایی است. ایشان در این مورد فرمودند: «خوب است هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است.»

آیت‌الله شهید «محمد صدوقی» از روحانیان فعال در انقلاب اسلامی و نماینده امام خمینی در استان یزد و امام جمعه این شهر بعد از انقلاب بود. در مجلس خبرگان قانون اساسی نماینده مردم یزد در این مجلس بود. وی بعد از اقامه نماز جمعه توسط عناصر سازمان مجاهدین خلق مشهور به منافقین به شهادت رسید.

وی سومین شهید محراب بود که روز ۱۱ تیر ۱۳۶۱ پس از اقامه نماز جمعه به دست عوامل منافقین به شهادت رسید. به مناسبت سالگرد شهادت وی، نشریه خط حزب‌الله به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شماره ۳۴۷ با عنوان دروغ بزرگ آمریکایی بخشی از خاطره ایشان از شهید صدوقی را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«آقای صدوقی در تمام عمر انسان فعال پرکاری بود. تمام عمر وی به فعالیت و تلاش گذشت. اگر شما بدانید که وی چقدر تلاش برای آبادی، عمران، رسیدگی به سیل و زلزله و افراد جنگ‌زده و ... داشته است، حیرت‌زده می‌شوید.

زمانی که ما در ایرانشهر بودیم، باز به خاطرات آن دوران بازگشتیم، سیل آمد و ما که در آنجا در تبعید بودیم، یک گروه امداد درست کردیم. بیشترین، اولین و سریع‌ترین کمک از سوی آقای صدوقی که تا آخر هم ادامه داد.

آقای صدوقی در یزد تنها یک امام جمعه نبود. به معنای واقعی کلمه ایشان نماینده امام بود یعنی برای مردم یزد، رهبر و امام بود. دقیقاً مردم را رهبری می‌کرد.»


منبع : دفاع پرس