تاریخ : 1401,پنجشنبه 16 تير17:45
کد خبر : 91342 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارشی مهم از پیگیری چند مورد از مسایل و مشکلات جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد


گزارشی مهم از پیگیری چند مورد از مسایل و مشکلات جانبازان نخاعی و ۷۰ درصد

در مورد اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی سایر استان‌ها نیز گفتند، با وجود اینکه تا کنون بودجه‌ی تجهیزات استان ها به طور کامل پرداخت شده، مقرر گردید در هر...

  فاش نیوز - رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن جانبازان نخاعی و عضو شبکه ملی ایثارگران گزارشی از دیدار نمایندگان این دو تشکل با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و پیگیری چهار مورد از مشکلات ایثارگران ارائه داد.

 حسن ابوطالبی در گفت و گو با فاش نیوز گفت: به اطلاع دوستان می رسانیم همانطور که مستحضر هستید، مدتی است انجمن جانبازان نخاعی پیگیر ۴ موضوع ویلچر و تجهیزات پزشکی مصرفی، خودرو، استمرار و افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری می باشد. در آخرین دیدار با ریاست بنیاد در تاریخ ۱ / ۳ /۱۴۰۱ نیز همین موضوعات مطرح و ایشان دو موضوع ۵۷ درصد افزایش حق پرستاری و خودرو را به آقای موهبتی، معاون محترم توسعه و نیروی انسانی بنیاد ارجاع دادند.
حسن ابوطالبی اظهار داشت: دیروز چهارشنبه ۱۵ / ۴ / ۱۴۰۱ آقایان حسین اسرافیلی، داود حیدری، حسن ابوطالبی و جواد استوار از انجمن راست‌قامتان در دفتر آقای موهبتی حضور یافتند. در این نشست که آقای دکتر عباسپور، معاون محترم بهداشت و درمان نیز که پیش از آن در جلسه با آقای موهبتی بودند، حضور داشتند که بالطبع جلسه به سوی تجهیزات پزشکی کشیده شد.
وی گفت کسان دیگری که در جلسه حضور داشتند، خانم دکتر منافی، آقای دکتر کریمی، آقای مهری از مرکز تشکل ها و آقای گودرزی، مدیر بودجه بنیاد بودند.

ابوطالبی افزود: جلسه با موضوع تجهیزات و لوازم مصرفی جانبازان شروع شد و بحث های مفصلی راجع‌به تاخیر در تحویل اقلام مصرفی و تجهیزات صورت گرفت؛ که در جمع‌بندی مقرر شد، ۵ میلیارد تومان جهت تهیه کیسه، کاندوم، کیسه کلستومی، سوند و سایر اقلام به فوریت به استان تهران پرداخت گردد تا اقلام مورد نظر سریعا خریداری و توزیع شود.

 در مورد ویلچر کماکان روح جلسه به سمت ویلچرهای ایرانی و امیدآزین بود.

 در باره‌ی تشک روهو دکتر عباس‌پور اظهار داشتند که تشک روهوی اصل تهیه شده و از آخر تیرماه توزیع خواهد شد.

 در مورد اقلام مصرفی و تجهیزات پزشکی سایر استان‌ها نیز گفتند، با وجود اینکه تا کنون بودجه‌ی تجهیزات استان ها به طور کامل پرداخت شده، مقرر گردید در هر شش ماه یک بار بودجه‌ی لازم تخصیص یابد.

ابوطالبی در مورد موضوع خودرو نیز گفت: آقای موهبتی اظهار داشتند، خودرو در حوزه اختیارات معاون تعاون است؛ که آقای پاکدل به دلیل آنکه در ماموریت بودند در جلسه حضور نداشتند و موضوع مسکوت ماند.

همچنین درباره استمرار حق پرستاری، آقای موهبتی گفتند استمرار پرستاری بر اساس قوانین موجود امکان‌پذیر نیست و لازم است لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه شود.

در عین حال آقای موهبتی مبلغ دریافتی حقوق فعلی جانبازان را مناسب ندانستند و تاکید داشتند که باید حداقل به دو برابر افزایش یابد.

در مورد افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری نیز گفتند: مکاتباتی با آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام داده اند که هنوز از طرف سازمان پاسخی داده نشده است؛ که از ایشان درخواست شد کپی سابقه مکاتبات جهت پیگیری به انجمن تحویل داده شود؛ که مورد پذیرش واقع شد.

حسن ابوطالبی در پایان یادآور شد که در خصوص موضوع اخیر، انجمن تصمیم به تهیه لیستی گرفته است تا آن عده از جانبازان نخاعی که تمایل دارند در آن ثبت نام نمایند و در صورتی که تا آخر تیرماه افزایش مورد نظر و معوقات آن پرداخت نگردد، ثبت‌نام‌کنندگان به منظور پیگیری، مردادماه با هماهنگی قبلی، در محل سازمان برنامه و بودجه حضور یابند.