تاریخ : 1401,سه شنبه 21 تير14:04
کد خبر : 91441 - سرویس خبری : سلامت

پایش سلامت ۱۴۳ جانباز استان قزوین



بخارایی گفت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ بنیاد، یکصد و ۴۳ جانباز گروه‌های ویژه استان قزوین پایش سلامت تخصصی می‌شوند.

 

 «مسعود بخارایی» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ بنیاد، یکصد و ۴۳ جانباز گروه‌های ویژه استان قزوین پایش سلامت تخصصی می‌شوند.

وی افزود: گروه‌های ویژه شامل جانبازان تک چشم (منیر)، دو چشم نابینا (بصیر)، کانادین، همی‌پلژی، نخاعی و دو پا قطع است.

این مقام مسئول گفت: ﺗﺸﮑﯿﻞ ﭘﺮوﻧﺪه و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓﺮدی ﺑﺮای ﻫﺮ ﯾﮏ از ﺟﺎﻧﺒﺎزان، اﻧﺠﺎم وﯾﺰﯾﺖ ﭘﺰﺷﮏ ﻋﻤﻮﻣﯽ و همچنین وﯾﺰﯾﺖﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼﯽ داخلی و روانپزشکی و ﺗﮑﻤﯿﻞ ﻓﺮم‌ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ در این پایش انجام خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: اقدامات پاراکلینیکی شامل آزمایش، ﺳﻮﻧﻮﮔﺮاﻓﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﮑﻢ و ﻟﮕﻦ، ﻧﻮار ﻗﻠﺐ و عکس ریه از جمله اقدامات تشخیصی و درمانی است که در پایش فوق انجام می‌شود.

بخارایی مطلع شدن از وضعیت سلامتی، چکاپ کامل، ارائه خدمات تخصصی و درمان جانبازان گروه‌های ویژه را از مهمترین اهداف اجرای طرح پایش سلامت یاد شده برشمرد.

وی گفت: ویزیت پزشک عمومی از طریق مراجعه پزشکان پایش سلامت به منزل ایثارگران انجام خواهد شد و سپس جانبازان پس از تکمیل فرم‌ها و انجام اقدامات تشخیصی به اردو‌های یک روزه اعزام خواهند شد.

وی افزود: پرونده سلامت این گروه از جانبازان توسط متخصصان داخلی و روانپزشک در همان اردوی یک روزه بررسی خواهد شد.

بخارایی ادامه داد: این طرح به منظور تحقق اهداف برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ بنیاد، از تیر آغاز و در آبان به اتمام خواهد رسید.


منبع : دفاع پرس