تاریخ : 1401,پنجشنبه 23 تير19:43
کد خبر : 91493 - سرویس خبری : اخبار

نامه سرگشاده گروهی از ایثارگران به معاون اول رئیس جمهور


نامه سرگشاده گروهی از ایثارگران به معاون اول رئیس جمهور

قانون جامع ایثارگران یک قانون خاص و روح آن حمایت از ایثارگران می باشد و قطعا اینگونه اقدامات بر خلاف نظر قانون‌گزار در حمایت از جانبازان گرامی و نقض غرض وی...

فاش نیوز - جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان کشور با ارسال نامه ای سرگشاده به معاون اول رئیس جمهوری، خواستار تمکین سازمان برنامه و بودجه به قانون و تسریع در پرداخت حق پرستاری جانبازان بر اساس حداقل دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۱ شدند.

متن کامل نامه ارسالی به این شرح است:

جناب آقای دکتر مخبر دزفولی
معاون اول محترم رئیس جمهور
باسلام و تحیت و آرزوی توفیقات روزافزون برای آن برادر جهادی و ارزشی؛ همانگونه که مستحضرید، مطابق ماده۲۶ قانون جامع ایثارگران و تبصره های ذیل آن و اصلاحات انجام شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح سنواتی منظور نماید. علیرغم اجرای بموقع این ماده قانونی در دولتهای گذشته  و  متاسفانه بعد از گذشت 4 ماه از سال جدید و با وجود دستور ریاست محترم جمهور مبنی براجرای قانون و افزایش و اجرای حق پرستاری  جانبازان معزز بر اساس حداقل حقوق و دستمزد کارگری  متاسفانه برخی در سازمان برنامه و بودجه و بنیاد اجتهاد در مقابل نص نموده و از اجرای قانون مصوب و عمل به آن و افزایش حق پرستاری جانبازان بر مبنای حداقل دستمزدکارگری در سال 1401 خودداری می کنند.
 قانون جامع ایثارگران یک قانون خاص و روح آن حمایت از ایثارگران می باشد و قطعا اینگونه اقدامات بر خلاف نظر قانون‌گزار در حمایت از جانبازان گرامی و نقض غرض وی می باشد است.
کشاندن جانبازان به کف خیابان جهت دفاع از حق و حقوق قانونی خود، خواست دشمن بوده و هرکس در دولت،مجلس و یادر مراکز تصمیم گیری با تصمیم غیر قانونی خود دنبال تضییع حقوق قانونی جانبازان و کشاندن آنان به کف خیابان باشد به این خواست دشمن کمک کرده و دانسته یا ندانسته خواست دشمن را تسهیل نموده است.
لذا بموجب این عریضه از آن برادر محترم درخواست می گردد سازمان برنامه و بودجه را نسبت به تمکین به قانون  و تسریع در پرداخت حق پرستاری جانبازان بر اساس حداقل دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۱ توجیه و ترغیب نمایید. قبلا از مساعدت و  حسن توجه آن برادر گرامی نسبت به حقوق قانونی خانواده محترم شهدا و جانبازان گرامی تقدیر بعمل می آید.
باتشکر
جمعی از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان کشور