تاریخ : 1401,جمعه 24 تير23:16
کد خبر : 91507 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

مشکلات و درخواست جانبازان زیر ۲۵ درصد


مشکلات و درخواست جانبازان زیر ۲۵ درصد

جانبازان زیر۲۵درصدی که در هشت سال جنگ تحمیلی بدون توقع با دشمن جنگیدند و به مقام جانبازی و آزادگی نائل شدند ولی الان نیاز به حمایت دارند...

جانباز شیمیایی 20درصد - با نگاهی به سایت ها و روزنامه ها و صدا و سیما هر روز می بینیم و مشاهده می کنیم که الی ماشاءالله طرحی جدید در دولت و مجلس بررسی و تصویب می شود و طرح های قدیمی اصلاح، ولی دریغ از طرحی فوری و خوب برای جانبازان زیر 25 %و ضرورت اجرای طرح همسان‌سازی امتیازات جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد.

 عزیزان نماینده مجلس و دولتی ها، این جانبازان معزز در حرف ها و گفتارها و مصاحبه های شما در تلویزیون و مطبوعات به عنوان ذخیره های انقلاب و نظام یاد می شوند؛ ولی در عمل اصلا و برعکس.

جانبازان عزیز زیر 25 درصدی که با تقدیم سلامتی بدنشان به انقلاب، رنج را به جان خریدند تا ما در رنج نباشیم؛ ولی الان برعکس شده. شما راحتید و ما در رنج. رنج از اینکه اصلا پشتیبانی نمی شویم. رنج از تبعیض 40 ساله ای که تمامی فرزندان جانبازان بالای25 به هر تعداد تحصیل رایگان می کنند ولی خود جانباز 20 درصد نه! ظلم و تبعیض از این بالاتر سراغ دارید؟ تبعیض از خجالت کشیدن در بین خانواده و هزاران تبعیض دیگر.

جانبازان زیر 25 درصدی که در هشت سال جنگ تحمیلی بدون توقع با دشمن جنگیدند و به مقام جانبازی و آزادگی نائل شدند ولی الان نیاز به حمایت دارند. اگرچه این افراد هیچ گاه به دنبال برخورداری از کمترین امتیازات مادی نبودند اما مسئولین با ارتقاء کیفی زندگی آنها باید در عمل اثبات کنند که قدردان این میزان از فداکاری بوده اند.

پس ضرورت تخصیص تسهیلات حمایتی و پشتیبانی و تسهیلات به خودشان و خانواده هایشان بعد از 40 سال تبعیض و بی تفاوتی احساس و نیاز فوری است. متاسفانه جانبازان کمتر از ۲۵ درصد مورد توجه قرار نگرفته اند و این در حالی است که این بزرگ‌مردان با حضور مقتدرانه در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران اوج علاقه خود به کشور و فداکاری و از خودگذشتگی در مسیر دفاع از ارزش های انقلابی را به نمایش گذاشتند.

عدم اجرای بسیاری از بندهای قانون جامع ایثارگری زندگی جامعه ایثارگری را با مشکل مواجه ساخته است.

از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص فراکسیون های ایثارگری خواستار توجه جدی به این بخش هستیم و با تاکید دوباره بر ضرورت بهره مندی جانبازان کمتر از ۲۵ درصد از امتیازات دیگر جانبازان، امیدواریم این مجلس و رییس جمهور مردمی و انقلابی، قانون تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد به جانبازان زیر ۲۵ درصد را که مجلس تصویب و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرده است، اجرایی کنند.

ان‌شاءالله با تحقق این مهم، ایثارگرانی که با چشم دل ناظر بر راه انقلاب هستند، از حداقل امکانات رفاهی برخوردار شوند.