تاریخ : 1401,شنبه 25 تير12:31
کد خبر : 91512 - سرویس خبری : اخبار

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده شهید «رکن‌آبادی»



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه با خانواده شهید «غضنفر اصل رکن‌آبادی» از شهدای فاجعه منا دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار قاضی‌زاده هاشمی با خانواده شهید «اصل رکن‌آبادی»/مردمی سازی فعالیت‌ها و میدان‌داری ایثارگران از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با اشاره به آشنایی با شهید رکن‌آبادی گفت: ایشان در طول دوران خدمت به نظام اسلامی و به خصوص به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان اقدامات و فعالیت‌های زیادی داشتند و خدمات ایشان فراموش نمی‌شود و به همین دلیل چندین بار در طول خدمت در لبنان مورد سوءقصد قرار گرفتند.
معاون رئیس جمهور جویای احوال این خانواده معزز شهید شد و افزود: برای عرض ادب و ارادت به دیدار خانواده معظم شهید آمده‌ایم و این دیدارها در مسیر خدمات رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران صورت می‌گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با اشاره به اهمیت جریان مقاومت در منطقه به بیان خاطراتی از حضور در لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به عنوان نایب رئیس مجلس و عضویت در گروه‌های دوستی پارلمانی پرداخت.
دکتر قاضی‌زاده با اشاره به نقش حمایت مردم از حکومت اسلامی خاطرنشان کرد: از میان ۱۲۴ هزار پیامبر تعداد معدودی از آنها ثبت شده و شناخته شده هستند چون فقط این پیامبران اندک یارانی پیدا کردند لذا باید توجه کرد ساخت جامعه نیاز به جریان سازی دارد و کار فردی نیست. در کمک به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز جریاناتی از ایثارگران باید احساس مسئولیت و میدان‌داری کنند. در مردمی سازی حکومت باید وظایف خود را به مردم واگذار کند و یکی از برنامه‌های بنیاد مردمی سازی است.
در این دیدار که اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز حضور داشت با لوح تقدیر از خانواده شهید «اصل رکن‌آبادی» تجلیل شد.
شهید «غضنفر اصل رکن‌آبادی» سال ۱۳۴۵ متولد شد و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بود. شهید رکن‌آبادی دارای مدرک دکتری علوم سیاسی بود و در موسم حج سال 1394 به همراه تعدادی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی شد و در روز مراسم برائت از مشرکین در مکه، بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد و در فاجعه منا به شهادت رسید.


منبع : ایثار