تاریخ : 1401,شنبه 25 تير17:13
کد خبر : 91538 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

اسلام بدون ولایت ناقص است


اسلام بدون ولایت ناقص است

طی ۱۳ سال دعوت و ۱۰سال استقرارحکومت نبوی توسط آخرین رسول خدا(ص)، همه مسائل فردی؛ اجتماعی و حکومت داری توسط پیغمبر (ص) به مردم ابلاغ شد اما دین اسلام هنوز به مرحله اکمال دین نرسیده بود.

سید جواد فشارکی

فاش نیوز- طی 13 سال دعوت و 10سال استقرارحکومت نبوی توسط آخرین رسول خدا(ص)، همه مسائل فردی؛ اجتماعی و حکومت داری توسط پیغمبر (ص) به مردم ابلاغ شد اما دین اسلام هنوز به مرحله اکمال دین نرسیده بود. به دلیل اینکه خداوند به پیامبرش در آیه 67 سوره مائده می فرماید: وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ که اگر پیامبر انحام ندهد؛ رسالتش را انجام نداده و وقتی پیامبر؛ در غدیرخم حضرت علی (ع) را امام، وصی و جانشین خود به مردم معرفی کرد، پس از نصب مولای متقیان به امامت و زعامت امت اسلام، خداوند می‌فرماید: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا...» که به معنی این است که امروز تازه دینتان کامل شد که مبین آن است؛ اسلام بدون ولایت ناقص می باشد.

 آیه ولایت: «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة. یعنی «ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند. و بسیاری از ایات دیگر دلالت بر ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) داشته و براساس آیه اولی الامر: « أطیعوا الله و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم؛ اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولی الامر را.» زمینه عملی پیدا کرد.

 متاسفانه با شورای سقیفه  مقام جانشینی پیامبر الهی (ص) غصب شد و به جز یک دوره کوتاه پنج ساله؛ بقیه ایمه نیز با حاکمان غاصب و جایر مواجه و در محدودیت و سختی بودند و مسلمانان از حکمرانی امام معصوم (ع) و جانشینان آنان طی 14 قرن محروم بوده اند.

 بعد از 14 قرن محرومیت مسلمین؛ حکومت جمهوری اسلامی با ستون خیمه ولایت فقیه برپا شده است و به عبارتی استمرار سلسله نبوت در غدیر به سلسله امامت منتقل شد و اینک در جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است و بر اساس حدیث فرجعوا الی رواه احادیثنا، ولایت فقیه؛ ثمره انقلاب اسلامی و تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری است. و جمهوری اسلامی عصاره ولایت و امامت انبیا و امامان است و دشمنی با آن دشمنی با بالاترین معاصی است؛ چرا که همانند در مقابل علی زمان قرار داشتن در جنگ نهروان را دارد. نق زنان نیز بد عقوبتی دارند. ساکتان در همراهی با گام دوم انقلاب  نیز پشیمان خواهند بود. ریشه غدیر در 1400 قبل بوده و استمرار آن در زمان را باید جستجو کرد , و آن پیروی از ولایت فقیه زمان می باشد.

 امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند. لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم. یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم. به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب را تبیین کنیم. با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند.

دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم. دشمن هم اکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی، لزوم زانو زدن در برابر امریکا؛ تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

 سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم.فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم. و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد. مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

همانطور که امامان معصوم(ع) برای ارتباط دو سویه امت و امام در سراسر بلاد اسلامی؛ سازمان وکالت، شامل شبکه‌ای ارتباطی از وکلای امام به عنوان نمایندگان امام (ع) به وجود آورده بودند که در زمان امام صادق (ع) گسترش می یابد. در شرایط فعلی که ولی فقیه نایب امام زمان (عج) می باشد؛ نیز این شبکه با عنوان نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه احیا شده است و همه مومنین مکلف به همکاری و همراهی در تدابیر این نمایندگان ولی فقیه می باشند.

 از آنجا که بر اساس بیان رهبر انقلاب؛ نمازجمعه قرارگاه فرهنگی (قرارگاه بصیرت، قرارگاه ایمان و اخلاق ) در برابر حمله دشمنان برای دفاع از ایمان و بصیرت مردم و نمازجمعه قلب شهر می باشد، و الزامات قرارگاه؛ رصد کردن مسائل فرهنگی و راهبری شهر در راستای اهداف اسلام و انقلاب می باشد؛ ضرورت دارد؛ نمازگزاران و جوانان مومن انقلابی برای اجرایی شدن تدابیر فرمانده قرارگاه فرهنگی در سطح شهر تلاش نمایند؛ تا وضعیت فرهنگی شهر از معضلات تهی و ارتقا یابد.

با توجه به اینکه نبرد دشمنان و در راس آن توسط امریکا و اسرائیل غاصب ( دجال زمان و به عنوان یزید)، جنگ ترکیبی و بصورت همه جانبه و با بکارگیری همه مولفه های و همه روش ها و با استفاده از همه ابزارهای در حال وقوع می باشد؛ دقاع ما نیز همه جانبه و با همه توان و توسط همه آحاد جامعه بایستی صورت گیرد؛ تا دشمن از اهداف پلیدش باز ماند و کشور در گام دوم انقلاب به اهدفش نایل شود. انقلاب شروعش در فجر 57 بوده و پایانش اتصال به ظهور مهدوی است و گام دوم  انقلاب، ساخت تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور سازی؛ با مشارکت همه عاشقان و علاقمندان بدان می باشد. و با تلاش خویش؛ اسم مان در دفتر زمینه سازان ظهور حضرت ثبت گردد .و ان شالله شرایط ظهور را فراهم کرد و انقلاب اسلامی به عالیه خویش دست یابد.