تاریخ : 1401,سه شنبه 28 تير15:30
کد خبر : 91574 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

با تدوین و بررسی برنامه هفتم توسعه

دولت و مجلس نواقص برنامه ششم توسعه را برطرف کنند


دولت و مجلس نواقص برنامه ششم توسعه را برطرف کنند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید و خودروسازان برای واگذاری خودروی ملی به جانبازان واجد شرایط خبر داد.

فاش نیوز- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید و خودروسازان برای واگذاری خودروی ملی به جانبازان واجد شرایط خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی از انعقاد تفاهم نامه بنیاد با خودروسازان خبر داد و اجرای آن را در سال جاری منوط به تامین اعتبارات مالی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود تصویب قانون واردات خودرو و تائید آن از سوی شورای نگهبان، هنوز واردات خودرو به داخل کشور صورت نگرفته تا تخصیص سهمیه برای جانبازان صورت بگیرد اما در بحث خودروی تولید داخلی برای واگذاری به جانبازان، تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و خودروسازان صورت گرفته است.
 

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر بنیاد شهید در مورد واگذاری خودرو به جانبازان همت و آستبن ها را بالا بزند و آن را اجرایی کند می توان از تولید داخل(خودرو) برای واگذاری به جانبازان واجد شرایط استفاده کرد.

 نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا از بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را پیگیر شده اید، اظهار داست: ما ابن موضوع را بارها و بارها پیگیر شده ایم اما متاسفانه بنیاد شهید مشکل تامین منابع مالی را در این رابطه دارد.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و لزوم توجه عمیق به جامعه ایثارگری در آن خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس در تدوین و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور، برخی از نواقص و نارسایی هایی که برای جامعه ایثارگری در برنامه ششم وجود داشت را برطرف کند.
 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم لحاظ برخی از معافیت های مالیاتی برای ایثارگران در برنامه  هفتم توسعه را به عنوان نگاه مثبت مجلس و دولت به جامعه ایثارگری عنوان کرد.

* معرفی