تاریخ : 1401,چهارشنبه 29 تير12:15
کد خبر : 91610 - سرویس خبری : خانواده شهدا

جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد


جشن تولد فرزندان شهدای مدافع حرم برگزار شد

به مناسبت عید غدیر، از ۲۸ یادگار نوجوان متولد رده سنی ۷تا ۱۵سال شهدای مدافع حرم، در سالن همایش موزه مرکزی شهدا تجلیل شد...

فاش نیوز- به مناسبت عید سعید غدیر، از 28 یادگار شهدای مدافع حرم، بعدازظهر روز سه شنبه در سالن همایش موزه مرکزی شهدا تجلیل شد.

  به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم که سردار"محمد کوثری" نماینده مردم تهران، جانبار بصیر "امیرعباس طایفه" رییس هییت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم و تنی چند از مسئولان بنیادشهید نیز حضور داشتند، سردار کوثری از فرماندهان دفاع مقدس، اظهار داشت: ما انتظار شهادت می کشیم و اگر بخواهیم یاد و خاطره شهدا را همیشه زنده نگه داریم، باید در عمل با اخلاق و رفتار خود آن را به مردم نشان بدهیم. آن وقت است که قطعا شهدا بخصوص شهدای دفاع از حرم، از ما راضی خواهند بود.



 وی ادامه داد: یکی از ویژگی های شهدای دفاع از حرم نسبت به شهدا و مجاهدان 8سال دفاع مقدس، آنچنان که رهبری نیز فرمودند، هجرت آنان به فرامرزها بود. بنده حقیر که به عنوان خادم، مسئولیتی را در دفاع مقدس داشتم، ما خیلی راحت می توانستیم سوار ماشین شویم و با طی چند ساعت به خانواده مان سری می زدیم اما مدافعین حرم قطعا کارشان به این راحتی انجام نمی گرفت.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: شهادت نصیب هر کسی نمی شود و آن هم مراحلی دارد که خالصانه و در آشکار و پنهان خدا از آن آگاه است. چنانچه شهدا به ما نشان داده اند در آشکار و پنهان یکی بوده اند و با خداوند صادق بودند و بعضی هم ماندند تا انتظار بکشند و امتحان پس بدهند که ان شاءالله ما هم بتوانیم از این امتحان نمره قبولی و عالی بگیریم و عاقبت بخیر شویم.

  سپس "محمد صادق هاشمی" معاونت فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنان کوتاهی با اشاره به عید ولایت، اظهار داشت: این عید متعلق به حضرت امیرالمومنین علی (ع) است. تمام اتفاقات بعد از غدیر برای این رخ داد که گروهی قصد غصب خلافت را داشتند و گروهی دیگر برای دفاع از ولایت و وجود غدیر رفتند. شهادت حضرت زهرا(س)، صلح امام حسن(ع)، شهادت امام حسین(ع) و...در ادامه آن شهادت رزمندگان 8سال دفاع مقدس و پس از آن شهدای مدافع حرم، گواه این قضیه است و امروز افتخار این را داشتیم که در خدمت بخشی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم باشیم.

 اهدای شال خادم الشهدایی از سوی رییس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم به سردار محمد کوثری، پخش کلیپ های شاد متعدد، دکلمه خوانی چند تن از فرزندان مدافع حرم به مناسبت عید غدیر و تجلیل از 28 فرزند شهید مدافع حرم حاضر در مراسم و بریدن کیک تولد و توزیع آن میان حاضرین، از دیگر بخش های متنوع این مراسم بود.

گفتنی است این برنامه به همت انجمن جامعه مدافعین حرم و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده بود.

 

* صنوبر محمدی