تاریخ : 1401,شنبه 01 مرداد16:26
کد خبر : 91699 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

معرفی برنامه ای برای تایپ راحت تر



مرتضی قنبری وفا- قابل توجه دوستان جانباز و ایثارگری که مشکل تایپ دارند و تایپ کردن برایشان دشوار می باشد.

در انتهای سال گذشته در حدود ۷ ماه پیش یکی از دوستان ما از شهر تهران، در منزل ما بودند و زمانی که متوجه شدند که من مطالب و زمان زیادی برای تایپ میگذارم ، برنامه ای  به من معرفی کردند بنام  SpeechTexter که بتوانم به راحتی همزمان با صحبت کردن، مطلب در سیستم لبتابم درج شود.

این برنامه SpeechTexter  بسیار کاربردی است ، این دوست ما این برنامه را در سیستم لپتاپ ، نصب نمودند و من آنزمان به آن زیاد توجه نکردم و بی تفاوت ازآن گذشتم ، پس از آن مدتی پیش ، مطلبی داشتم که مجبور شدم بالای ۵ ساعت روی میز ناهار خوری به صورت غیر اصولی و به حالت خم شده بنشینم و سنتی تایپ کنم ، پس از فردای آن روز دچار کمردرد بدی شدم و حدود یک هفته این مشکل برایم دردسر ساز شد ، بعد از آن به یاد آن برنامه آفتادم و رفتم سراغ این برنامه و پس از یکروز کار کردن ، توانستم به راحتی با آن مسلط شوم ، حال تصمیم دارم این برنامه را خدمت شما معرفی کنم .

این برنامه یک نرم افزار خارجی است و علاوه بر زبان انگلیسی ، بسیاری از زبان ها از جمله زبان فارسی راهم ساپورت می کند.از دوستان عزیز که تایپ برای آنها دشوار می باشد ، می توانند از این برنامه استفاده کنند این نرم افزار هوشمند بوده و ضریب خطای آن  ناچیز است و حتی با گفتن عبارت : "نقطه" (.) یا "علامت سئوال" (؟) "علامت تعجب" (!) را هم گفتاری درج می کند و بسیار کار با آن راحت است.

دوستان دقت کنند ، برای نصب این نرم افزار اگر خودشان قادرند ، آن را نصب کنند و اگر دشوار بود به یک متخصص مراجعه کرده ، آنرا نصب کرده و پس از اینکه زبان فارسی را  که با پرچم ایران هم مشخص می باشد ، انتخاب و با نصب یک میکروفون که می تواند یک هندزفری که در آن میکروفون تعبیه شده ، فعال کرده و به هر صورتی که راحت هستند نشسته ، دراز کش و ... صحبت کنند تا تمام مطالب آن ها درج شده و تایپ شود. ضمن اینکه حتماً باید در زمان کار با برنامه آنلاین بوده و به اینترنت اتصال داشته باشند ، سرعت اینترنت نیز مهم است هرچه سرعت بالاتر باشد ، سرعت تایپ هم بیشتر می شود به صورتی که اگر سرعت اینترنت مناسب باشد براحتی می‌توانند همزمان با صحبت کردن ، مطلب آنان با سرعت بی وقفه تایپ شود.

این برنامه  نیاز به شبیه سازمحیط اندروید مانند NoxPlayer یا BlueStacks داشته ، که در صورتی که  ویندوز استفاده می کنید ، مانند خودم که شبیه ساز از قبل در لبتاب نصب بود. به دوستان توصیه میشود ، پس تایپ متن از طریق این برنامه ، متن را در یک صفحه ورد کپی نمایند و به هر صورتی که تمایل دارند مرتب  ، ویرایش و یا ارسال کنند ، ضمن اینکه در این برنامه برای مثال : عدد ۷ را فارسی با صدای شما درج می کند ، ولی در تایپ سنتی کیبورد عدد 7 به این صورت درج می شود.

دوستان میتوانند در صورتی که راحت هستند مطالب خود را به این صورت ، مانند همین مطلبی که شاهد هستید انجام و دیگر به تایپ به صورت سنتی و نشسته نیازی نیست. حال دوستان خودشان دیگرصاحب اختیار و صد البته با سوادترند.

امیدوارم این مطلب بنده برای دوستان عزیز، مفید واقع شود ، سرافراز و پاینده باشید.

مرتضی قنبری وفا – 31 تیر1401