تاریخ : 1401,دوشنبه 10 مرداد14:30
کد خبر : 91958 - سرویس خبری : معرفی کتاب

چاپ ۶۴ عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۰



سرهنگ «زارع» با بیان اینکه در سال گذشته ۶۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سطح استان یزد چاپ و منتشر شد و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت، گفت: در سه ماهه اول امسال تاکنون ۱۷ عنوان کتاب منتشر شده است.

 

سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره‌کل، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که جمع‌آوری خاطرات به رغم اهمیت موضوع هنوز مغفول مانده و باید با همکاری رزمندگان اقدام بهتر و جدی‌تری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه جمع‌آوری خاطرات و انتقال آن به مردم به خصوص جوانان مروج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت است افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برای بیان خاطرات می‌توانند به تمامی نواحی مقاومت بسیج و همچنین این اداره‌کل در جوار پارک آزادگان یزد مراجعه کنند. 
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد اذعان داشت: بعد از جمع‌آوری خاطرات اگر تعداد آن‌ها برای یک رزمنده قابل توجه باشد در قالب یک کتاب مجزا و اگر یک خاطره و تعداد محدود باشد با خاطرات دیگر همسنگران در یک کتاب چاپ و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
 
برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان به همکاری خانواده، دوستان و همسنگران بسیجی نیاز است
 
سرهنگ زارع یادآور شد: برای جمع‌آوری خاطرات رزمندگان، انتقال و انعکاس آن در قالب کتاب یا بهره‌گیری از فضای مجازی به همکاری آن‌ها و همچنین خانواده، دوستان و همسنگران بسیجی نیاز است.
 
وی از دیگر اقدامات مهم و اساسی این مجموعه را چاپ و انتشار کتاب در حوزه ایثار و شهادت با همکاری دلسوزان، نهادها، تشکل‌ها و عموم علاقه‌مندان ذکر کرد که تاکنون در این خصوص فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.
 
این مسئول بیان کرد: در سال گذشته ۶۴ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سطح استان چاپ، منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت و در سه ماهه اول امسال تاکنون ۱۷ عنوان کتاب چاپ شده است و این روند ادامه دارد.
 
زارع گفت: بعد از چاپ هر عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت در یزد تعدادی برای نگهداری و استفاده مناسب اقشار مختلف تحویل کتابخانه مرکزی و همچنین در این اداره‌کل موجود است.

منبع : دفاع پرس