تاریخ : 1401,دوشنبه 10 مرداد15:56
کد خبر : 91973 - سرویس خبری : اخبار

روز گذشته در تهران و ارومیه

دو جانباز ۷۰ درصد از ارومیه و تهران آسمانی شدند


دو جانباز ۷۰ درصد از ارومیه و تهران آسمانی شدند

همزمان با دهه اول محرم، دو نفر از جانبازان و یادگاران هشت سال حماسه و ایثار در دفاع مقدس، سرانجامی نیک یافتند و خلعت زیبای شهادت را بر تن کردند.

فاش نیوز - همزمان با دهه اول محرم، دو جانباز و یادگار هشت سال حماسه و ایثار در  دوران دفاع مقدس، سرانجامی نیک یافتند و خلعت زیبای شهادت را بر تن کردند.

برپایه این گزارش، جانبازان 70 درصد، "جعفر عبدالحسین‌زاده" و "محمدرضا باباشمس" از ارومیه و تهران به کاروان شهدا پیوستند.

"جعفر عبدالحسین‌زاده" جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس بعد از تحمل آلام ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
جانباز شهید جعفر عبدالحسین زاده اول فروردین ماه سال 1343 در ارومیه در خانواده ای مذهبی و زحمتکش به دنیا آمد و با آغاز جنگ تحمیلی و احساس تکلیف برای دفاع از آرمان و ارزش های نظام و کشورش به جبهه اعزام شد و پس از رشادت بسیار بر اثر اصابت ترکش، از ناحیه پا، چشم و بازو بشدت مجروح  و به مقام جانبازی نائل آمد.

از وی 5 فرزنددختر به یادگار مانده است.

پیکر مطهر این جانباز معزز ظهر امروز دوشنبه 12 مردادماه 1401 پس از تشییع از درب منزلش در ارومیه به گلزار شهدای ارومیه منتقل و در کنار شهدای گرانقدر ارومیه به خاک سپرده خواهد شد.
 

همچنین در خبر دیگری "محمدرضا باباشمس" جانباز ۷۰ درصد و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از مجاهدت بسیار در دفاع از ارزش ها و تحمل درد و آلام مجروحیتش، سرانجام به آرزوی دیرینه اش نائل و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

جانباز شهید محمدرضا باباشمس در 12 آذر ماه سال 1343 در یکی از محلات تهران پا به عرصه گیتی نهاد و پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، بر اثر بمباران شیمیایی هواپیماهای دشمن بعثی، از ناحیه ریه آسیب جدی دید و مدال ایثار و جانبازی را از آن خود کرد.

از این شهیدِسعید نیز یک فرزند پسر و دو دختر به به یادگار مانده است.
پیکر مطهر این جانباز شهید ظهر امروز دوشنبه 10 مردادماه 1401 از مقابل درب منزلش واقع در مهر شهر کرج  تشییع خواهد شد و پس از انتقال به تهران در قطعه 28 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام خواهد گرفت.