تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 مرداد19:30
کد خبر : 92009 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

خطاب به دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت ارسال شد

نامه نمایندگان ملت درمورد تبدیل وضعیت ایثارگران


نامه نمایندگان ملت درمورد تبدیل وضعیت ایثارگران

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از امضای نامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس در مورد تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داد...

فاش نیوز- عضو هیئت‌رئیسه مجلس از امضای نامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس در مورد تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داد.

  به‌گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدحسین فرهنگی نماینده ایثارگر مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی در گفت‌وگویی اختصاصی اظهار داشت: به‌اتفاق جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در نامه ای تعدادی امضا جمع کردیم.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در این نامه درمورد تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت به دستگاه‌های مختلف تذکراتی داده‌شده است که قانون را اجرا کنند؛ چرا که برخی از آن‌ها زیرمجموعه‌هایی دارند که آن را اجرا نمی‌کنند.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نامه که مضمون آن اجرا و تسریع در عملیاتی شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران است و حدود هفت تا هشت مورد در آن ذکر شده‌است؛ همگی آن‌ موارد در مورد تبدیل وضعیت در دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها در سراسر کشور است.

 لازم به ذکر است بر اساس قانون تبدیل وضعیت که در لایحه بودجه سال 1400 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده بود، فرزندان شرکتی ایثارگران وضعیت استخدامی آنها باید تغییر و به استخدام رسمی تبدیل شود.

گفتنی است برای اجرای کامل این قانون، نمایندگان ملت در بهارستان در قانون بودجه سال 1401 یک دوره قانون تبدیل وضعیت را تکرار کردند و بر عزم خود برای اجرای کامل آن تا پایان سال جاری تاکید کرده‌اند. همچنین نظارت اصلی بر اجرای این قانون با مجلس شورای اسلامی است.


* معرفی