تاریخ : 1401,چهارشنبه 12 مرداد16:45
کد خبر : 92046 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

به بهانه مصاحبه مبسوط دکتر قاضی زاده هاشمی


به بهانه مصاحبه مبسوط دکتر قاضی زاده هاشمی

یک وقتی دولت مشکل کمبود بودجه دارد که ایثارگران طبق معمول از جان و مالشان می گذرند و ایثار می کنند اما مواردی که از تسهیلات جانبازان کسر یا قطع کردند به جیب رییس همان سازمان...

محسن

محسن ن - به یاد داریم دوران دفاع مقدس تمام پزشکان و بیمارستان ها برای جانبازان خدمات رایگان ارائه می کردند؛ اما از سال 76 وضعیت تغییر کرد و علوم پزشکی متکفل درمان شد. از همان دوران بود که درمان در دست انداز افتاد. آقای رییس می داند جمعیت ایثارگران بالای 60 سال هستند که قطعا نیاز به انواع پروتز به ویژه دندان و عصا و عینک و موارد کمک درمانی و توانبخشی دارند اما بیمه تکمیلی دی همین موارد را از قرارداد حذف کرده تا برنده مناقصه شود که ظلم بزرگی محسوب می شود و اصلا زرنگی بنیاد برای کاهش هزینه ها نیست.

  یک وقتی دولت مشکل کمبود بودجه دارد که ایثارگران طبق معمول از جان و مالشان می گذرند و ایثار می کنند اما مواردی که از تسهیلات جانبازان کسر یا قطع کردند به جیب رییس همان سازمان بیمه واریز می شود. لذا این دردآور است که از گلوی جانباز مملکت ببرند تا درصدی به جیب مسئولین واریز کنند. آقای رییس بنیاد بگوید چند درصد از صرفه جویی هزینه به عنوان حق ریاست به رئیس و سایر مسئولان بیمه دی پرداخت کردند؟

  امروز سه شنبه 11 مرداد برای اینکه بدانیم آیا بیمه دی هزینه جراحی پرداخت می کند یا خیر به بیمارستان مراجعه کردیم و از آنجا به بنیاد منطقه رفتیم که آنجا نیز به بلوار وکیل آباد سازمان مرکزی حواله کرد. یعنی برای پاسخ یک سوال در این گرمای طاقت فرسا و دود و آلودگی هوا و ترافیک دور مشهد چرخیدیم. فلذا اینگونه مشکلاتی که برای جانباز با انواع مشکلات اعصاب و روان و کمر و گوش و غیره پیش می آید و اینطور دربدر شده معضلات و عدم برنامه ریزی منظم مدیریتی هستند که با فهم درسمی خواهد.

  اگر ایثارگران بخواهند درد و رنج خود را بگویند مثنوی هفتاد من کاغذ است؛ پس سکوت کرده اند. برای مثال مشکل مسکن این نیست که ایثارگر در شهرستان خانه گرفته و به تهران مهاجرت کرده و اکنون در تهران نیز متقاضی مسکن است. این فرا فکنی آقای رئیس کاملا مشهود است؛ زیرا صدها جانباز را می شناسم که اصلا توانایی دریافت وام مسکن ندارند؛ چون آورده لازم را ندارند. از سوی دیگر بانک به قوانین توجه ندارد و با جانباز همچون سایر متقاضیان رفتار می کند. البته هیچ وقت بنیاد پاسخگو نیست. می گویند ما فقط به بانک معرفی می کنیم. البته کارمند بنیاد همدان را می شناسم که خودش گفت سه مرتبه وام مسکن ایثارگران گرفته و دولت مبلغ کامل وام را بخشیده است.

  آقای رئیس، ایثارگران بیش از چهل سال تجربه مراوده با بنیاد را دارند و به خوبی به مسایل آگاهی دارند. لذا چنانچه آقای رئیس یا فلان نماینده مجلس سخنی بگوید، فوری متوجه می شویم اینها فرافکنی هستند؛ یا نماینده دنبال رای گرفتن است و اصلا به مسایل ایثارگران توجه ندارند. درد دل بسیار است و مشت نمونه خروار است.