تاریخ : 1401,سه شنبه 18 مرداد14:30
کد خبر : 92143 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

شبکه ملی ایثار ارائه داد:

گزارشی از پیگیری حق پرستاری ایثارگران در سازمان برنامه و بودجه


گزارشی از پیگیری حق پرستاری ایثارگران در سازمان برنامه و بودجه

بدهی بنیاد شهید به بیمه دی و تاخیر در پرداخت بودجه مصوب بیمه دی از طرف سازمان و تاثیر نامطلوب آن در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران مطرح و مقرر گردید...

فاش نیوز - نمایندگان تشکل های ایثارگری عضو شبکه ملی ایثارگران با جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار و پیرامون مشکلات جاری ایثارگران در رابطه با این سازمان گفت و گو و تبادل نظر کردند.

دکتر حسن ابوطالبی، رییس هیئت مدیره شبکه ملی ایثارگران و رییس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی در این باره به خبرنگار ما گفت: نمایندگان تشکل های ایثارگری عضو شبکه ملی ایثارگران روز شنبه گذشته در سازمان برنامه و بودجه حضور یافتند و با دکتر ممبینی، جانشین رئیس این سازمان دیدار و در باره مسایل و مشکلات ایثارگران که مرتبط با سازمان مذکور می باشد به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

رئیس هیئت مدیره شبکه ملی ایثار با ارائه گزارشی در این باره گفت:

احتراما به استحضار جانبازان گرانقدر و ایثارگران گرامی و جانبازان محترم نخاعی ثبت نام کننده برای حضور در سازمان برنامه و بودجه می رسانیم که روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۱۵ اعضای شبکه ملی ایثارگران(از ساعت ۱۱صبح تا بعدازظهر) به نمایندگی از انجمن‌های ایثارگر عضو شبکه، در سازمان برنامه و بودجه حضور یافتند.

وی اظهار داشت: در پیگیری‌های به عمل آمده مشخص گردید یکی از عوامل تأخیر در پرداخت افزایش حق پرستاری، اختلافات و عدم شفافیت، میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه و بودجه می‌باشد که پس از جلسه مفصل و طولانی با رئیس و معاون حراست سازمان، و هماهنگی به عمل آمده توسط آقای حسین اسرافیلی، رئیس شبکه ملی ایثار، اعضا موفق به دیدار با آقای دکتر ممبینی، جانشین رئیس سازمان برنامه و بودجه شدند.
حسن ابوطالبی افزود: در این جلسه در خصوص لزوم پرداخت افزایش قانونی حق پرستاری تاکید شد و پس از بحث و گفتگوهای به عمل آمده، آقای دکتر ممبینی با استقبال صمیمی از جانبازان و اعضای شبکه ملی ایثارگران قول مساعد دادند موضوع را پیگیری و ان شاءالله موانع را مرتفع نمایند.

 همچنین بدهی بنیاد شهید به بیمه دی و تاخیر در پرداخت بودجه مصوب بیمه دی از طرف سازمان و تاثیر نامطلوب آن در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران مطرح و مقرر گردید پس از عملیاتی شدن درخواست اول(افزایش حق پرستاری)، در زمان مقتضی به موضوع بیمه دی نیز رسیدگی گردد.

ابوطالبی همچنین گفت: مقرر گردید در صورت نیاز جلسات بعدی منعقد و هماهنگی‌های لازم نسبت به انجام امور صورت پذیرد. لذا از دوستان دغدغه‌مند ثبت نام کننده برای حضور در سازمان برنامه و بودجه و همچنین سایر جانبازان و ایثارگران معزز در خواست می‌شود همچنان تا حصول نتیجه قطعی در حمایت و پشتیبانی و صبر انقلابی خود پایدار و استوار باشند. ان‌شاءالله در صورت نیاز اطلاع رسانی بعدی انجام خواهد شد.

گفتنی است شبکه ملی ایثارگران شامل هشت تشکل ایثارگری ذیل می باشد:
- انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
- انجمن راست قامتان(جانبازان قطع عضو)
- انجمن ریه‌های خسته(جانبازان شیمیایی)
- انجمن کانادین ایران (جانبازان قطع یک پا از لگن)
- خانه نور ایرانیان بصیر(جانبازان نابینا)
- انجمن آیه‌های ایثار و تلاش(همسران شهدا و جانبازان)
- جمعیت فرزندان شاهد و نو اندیش خدمتگزار(فرزندان شهدا)
- جمعیت آزادگان دفاع مقدس