تاریخ : 1401,سه شنبه 18 مرداد17:30
کد خبر : 92157 - سرویس خبری : اخبار

با صدور بیانیه ای به مناسبت روز پاسداشت شهدای مدافع حرم

اعلام حمایت انجمن خادمان شهدای حرم از سیاست های تحولی بنیاد


اعلام حمایت انجمن خادمان شهدای حرم از سیاست های تحولی بنیاد

شاهد تقسیم‌بندی نوینی در جهان هستیم و نقش‌آفرینی ایران با تمسک به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی منجر به یک دگرگونی در نقش‌آفرینی بازیگران بزرگ می‌شود...

فاش نیوز - انجمن خادمان شهدای حرم با صدور بیانیه ای از آنچه که مدیریت جهادی، چابک‌سازی، تغییرات اساسی ، سیاست شفاف‌سازی حوزه مالی بخش اقتصادی و توجه خاص و ویژه به مسائل مختلف خانواده‌های شهدای مدافع حرم در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نامید حمایت کرد.

متن کامل بیانیه چنین است:

بیانیه انجمن خامادمان شهدای حرم در آستانه سالروز پاسداشت شهیدان مدافع حرم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

السلام علیک یا اباعبدالله

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جهان به دو قطب شرق و غرب و زیرمجموعه‌های این دو تقسیم شده بود و هیچ نشانی از امت اسلامی در این تقسیم‌بندی وجود نداشت. با پیروزی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در سال 1357 و انفجار نور، ما شاهد تقسیم‌بندی نوینی در جهان هستیم و نقش‌آفرینی ایران با تمسک به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی منجر به یک دگرگونی در نقش‌آفرینی بازیگران بزرگ می‌شود. در این برهه ما شاهد دریافت پیام مبارزان و آزادی‌خواهان و تشنگان عدالت از سوی مردم منطقه و جهان هستیم.

از آن‌جا که انقلاب اسلامی بر اساس اسلام و قرآن پی‌ریزی شده بود، در پی تحقق عدالت در میان تمامی مردم دنیا فارغ از نژاد و طبقات برآمد و همگی مردم شیفته آرمان‌های ملت انقلابی ایران شدند و پیام مقاومت در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار را دریافت کردند. استکبار جهانی با ملاحظه این خیزش‌های رهایی‌بخشِ برآمده از انقلاب متوجه شد که امت اسلامی و مستضعفان جهان بیدار شده و در پی اثبات حقانیت و تحقق مطالبات از دست رفته خود برآمده‌اند. متعاقب این بیداری، استکبار استفاده از روش‌های مختلف مانند نفوذ، کودتا، محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت‌های مذهبی، علمی و سیاسی و حتی مردم کوچه و بازار را در دستور کار قرار داد.

هشیاری مردم و حضرت امام خمینی(ره) و شاگردان و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تمامی توطئه‌های استکبار را خنثی نمود. پس شجره انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی روزبه‌روز تنومندتر شد و شاخ‌وبرگ‌های بیشتری پیدا کرد. دشمنان انقلاب با مشاهده ثمرات این شجره علی‌رغم همه این تهدیدات و توطئه‌ها، از حربه دیگری استفاده نمودند و آن راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی سی‌ساله در منطقه خاورمیانه بود.

استراتژی دشمن در این نبرد مذهبی، تفرقه میان شیعه و اهل‌سنت بود تا بدان‌جا که دیگر جوان مسلمانی وجود نداشته باشد و خروجی این جنگ مذهبی، منجر به این شود که چراغ مذهب خاموش شده و تفکر سکولار بر جوامع اسلامی حاکم شود. در این مقطع هشیاری و دوراندیشی حضرت امام خامنه‌ای(مذظله‌العالی) بر آن شد که با فراخوان به علمای شیعه و اهل‌سنت مانع چنین رخداد نامبارکی شود. با این حرکت راهبردی مقام معظم رهبری در عرصه اندیشه، جهاد تبیین نضج گرفت و یک همایش در قم برای علمای شیعه و یک همایش برای علمای اهل سنت در چچن در دهه 1390 برگزار شد. علمای شیعه، شیعه انگلیسی را و علمای اهل سنت نیز فرقه وهابیت را طرد کردند. الحاق دو بازوی قدرتمند جهان اسلام باعث شد تا الحاد منفور و محکوم شود.

در سطح میدانی نیز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هوشمندی و دشمن‌شناسی، وحدت میان اقوام و مذاهب در عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان را مد نظر قرار داد و جوانان مقاومت را حول رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مجتمع نمود. پس آن‌چه در ابتدای انقلاب به عنوان یک نظریه مطرح بود، در سطح عملی به یک مکتب رهایی‌بخش تبدیل و مسیر آزادسازی قدس تدوین شد. در اینجا بود که جوانان برومند ایران اسلامی با فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب‌الله، حشدشعبی و نیروهای وطنی روسیه همگی دست به دست هم دادند و محور مقاومت شکل گرفت که این وحدت با رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) باعث شد تا توطئه جنگ مذهبی سی‌ساله استکبار شکست بخورد. پس نه‌تنها حرمین شریفین از تهاجم و تعرض داعش بازماند، بلکه داعش نابود شد و امنیت به عراق و سوریه بازگشت.

ما انجمن خادمان شهدای حرم از مدیریت جهادی، چابک‌سازی و تغییرات اساسی در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سیاست شفاف‌سازی حوزه مالی بخش اقتصادی و توجه خاص و ویژه به مسائل مختلف خانواده‌های شهدای مدافع حرم، توسط ریاست محترم بنیاد شهید حمایت کرده و تقاضامندیم که جهاد فرهنگی و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ خادم‌الشهدایی در جامعه در برنامه‌ریزی‌ها شکل گرفته و از مؤلفه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشتر استفاده شود؛ مؤلفه‌هایی شامل اقتصاد بالنده و مقاومتی؛ جمعیت جوان؛ موقعیت سوق‌الجیشی و ژئوپلتیک در حوزه انرژی در دریای خزر و خلیج فارس؛ زیرساخت بسیار قوی آموزشی در دانشگاه‌ها در حوزه تحصیلات تکمیلی که پس از انقلاب اسلامی با وجود تهدیدات و هجمه‌های فراوان، با مدیریت کارآمد رهبری نظام بروز یافته و دشمنان نیز با آگاهی از این مؤلفه‌ها، کمر همت بر تغییر ساختار یا حداقل تغییر رفتار نظام اسلامی بستند.

انجمن خادمان شهدای حرم بدین وسیله حمایت خود را از تدابیر خردمندانه و هوشمندانه مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر رییسی در تحکیم وحدت جهان اسلام و تقویت اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌داریم و همگان را به هشیاری و آمادگی در صحنه‌های مختلف موجود که آرمان‌های انقلاب در رسانه‌ها و فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفته، فرامی‌خوانیم. در این زمینه لازم به ذکر است که ضرورت دارد چرایی و چگونگی شکل‌گیری جبهه مدافعان حرم با محوریت جوانان ایرانی در عرصه فرهنگی تبیین شود و نسل جوان از ثمرات و پیامدهای چنین رخدادی آگاه گردد. در پایان خواستار مسئولیت‌پذیری بیش از پیش دولت‌های محور مقاومت در قبال جان‌فشانی و ایثار جوانان شهدای مدافع حرم و صبر و استقامت و بردباری خانواده‌های معزز و فرزندان عزیز این شهیدان هستیم. از قوه قضاییه و دولت محترم مردمی تقاضامندیم که در محافل، بین‌المللی پیگیر مجازات و محکومیت تروریست‌ها و حامیان آن‌ها به ویژه جانیان آمریکایی که قاتلان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستند باشند.

انجمن خادمان شهدای حرم

18 مرداد 1401