تاریخ : 1401,سه شنبه 18 مرداد15:56
کد خبر : 92159 - سرویس خبری : باغ بهشت

راهکار شهید عارفی برای گرفتن حاجت



شهید «مصطفی عاری» از شهدای ایرانی لشکر فاطمیون در دست‌نوشته‌ای به نحوه اجابت حاجتش در توسل به اهل بیت (ع) اشاره کرده است.

 

 از زمان تاسیس فاطمیون در سال ۱۳۹۲ افغانستانی‌های زیادی به این لشکر پیوستند و برای دفاع از حرم عمه سادات عازم سوریه شدند. تعدادی از فرماندهان و موسسین این لشکر از نیرو‌های باسابقه جهاد افغانستان بودند، افرادی، چون ابوحامد، سید حکیم، حجت، ذوالفقار و... از زمان تشکیل سپاه محمد به جرگه مبارزین پیوستند و در طول سال‌های زندگی هر زمان ضدای مظلومی را شنیدند برای کمک و یاری به جبهه‌ها نبرد شتافتند، چنانچه تعدادی از آنان در دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

راهکار  شهید عارفی برای گرفتن حاجت/ آرزوی مصطفی برای نبرد با اسرائیل

علاوه بر افغانستانی‌هایی که فاطمیون را تشکیل و گسترش دادند و در سال‌های جنگ سوریه در خط مقدم مبارزه با تکفیری‌هی وهابی حضور داشتند ایرانی‌هایی بودند که به عنوان مسوول آموزشی در این یگان حضور داشتند. برخی از آنان نیز برای ورود به فاطمیون و حضور در سوریه خود را افغانستانی جا زدند، شهید مصطفی صدرزاده و شهید مرتضی عطایی از ایرانی‌هایی بودند که با یادگیری لهجه افغانستانی به عنوان نیروی افغانستانی وارد مجموعه فاطمیون شدند.

شهید مصطفی عارفی از شهدای ایرانی لشکر فاطمیون است که در کسوت فرماندهی گروهان امام رضا (ع) ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسید.

مصطفی متولد دی سال ۱۳۵۹ در تربیت حیدریه بود، تک پسر خانواده که سال ۱۳۸۱ و پس از گرفتن دیپلم و گذراندن دوره سربازی ازدواج کرد. او پیش از عزیمت به سوریه در سال ۱۳۹۰ به منظور کمک به بازسازی حرمین معصومین به سامرا رفت و در سال‌های حمله تکفیری‌ها به شهر‌های این کشور برای کمک به نیرو‌های حشدالشعبی چهار بار به عراق سفر کرد.

شهید عارفی پس از حضور در سوریه هفتم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در نبردی سنگین با گروهک‌های تکفیری در تدمر سوریه به شهادت رسید. از وی دو فرزند پسر به نام‌های «طا‌ها» و «امیرعلی» به یادگار مانده است.

در آخرین دست‌نوشته‌ای که از شهید عارفی به یادگار مانده است او به تلاش خود برای اعزام به سوریه اشاره کرده و نوشته است: «بعد از چندین ماه دوندگی و آموزش و تست برای اعزام به سوریه، امروز هم مثل پیگیری‌های گذشته، با مسئول اعزام تماس گرفتم... خلاصه صحبتش این بود که از دستت خسته شدم. دیگه پیگیری نکن. باز مثل همیشه که همه در‌ها به روم بسته شد، دلم هوای امام رضا (ع) رو کرد. بغض گلومُ فشار می‌داد، ولی نمی‌خواستم زن و بچم این درموندگیمو ببینن، سوار ماشین شدیم و راه افتادیم. مثل معمول دنبال چند نفر دیگه هم رفتم تا تنها حرم نریم. تو راه یکباره به همسرم گفتم که من امشب می‌خوام حاجت بگیرم، شاید دیر برگردیم. [چون خانوم هماهنگ کرده بود که چند نفر دیگه از دوستانش باهامون بیان].

امشب شب ولادت حضرت زینب (س) هست. شب حاجت گرفتن. الان که این خاطره رو می‌نویسم ساعت ۱۲ شب روز شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ است، علت نوشتن این دست‌خط هم اینه که می‌خوام این بمونه برای آینده و فراموش نشه. بنده ایمان دارم حاجتم رو می‌گیرم، چون من مصطفی سراپا تقصیر هیچ زمان دل یک نیازمند دل شکسته رو نشکستم و ایمان دارم جایی که اومدم برای گرفتن حاجت، پیش امامی هست که به گنهکار‌ها هم حاجت می‌ده. می‌خوام این دست‌خط سندی باشه برای خانواده تا بدونن کجا و پیش کی باید حاجتشون رو ببرن.»

مستند «آقا مصطفی» درباره زندگی و شهادت شهید مصطفی عارفی قرار است جمعه ۱۴ مرداد در سینما هویزه مشهد مقدس به اکرام عمومی درآید. این مستند به تهیه کنندگی محسن اسلام زاده و کارگردانی محمدصالح نوروزنژاد کاری از مرکز رسانه فاطمیون است.


منبع : دفاع پرس