تاریخ : 1401,سه شنبه 18 مرداد16:16
کد خبر : 92166 - سرویس خبری : اخبار

پیام رئیس بنیاد شهیدبه مناسبت روز خبرنگار



گرامیداشت یاد شهدا و ادای احترام به خانواده شهدای خبرنگار

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت و به محضر خانواده شهدای خبرنگار ادای احترام کرد.

 
پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت روز خبرنگار/گرامیداشت یاد شهدا و ادای احترام به خانواده شهدای خبرنگار

به گزارش «ایثار»، در پیام دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:

هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، بیانگر نقش و اهمیت فعالیت خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه در هدایت افکار عمومی، فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی می‌باشد. آنان که با ابزار فکر و قلم می‌توانند در به تصویر کشیدن حقایق و واقعیت‌ها در جامعه نقش‌آفرین باشند چنانکه در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ما توانستند در آگاهی‌بخشی و به تصویر کشیدن ایثار و جانفشانی شهدا و ایثارگران و وقایع جبهه و جنگ نقش مؤثری ایفا نمایند و در این مسیر نیز برخی از این عزیزان جان خویش را نثار کردند و به درجه والای شهادت رسیدند. همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرمایند: «امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگى انسان‌ها را القاء می‌کنند و تعیین کننده هستند.»
بی‌شک دنیای امروز نیاز به اطلاعاتی دارد که در برابر اقدامات قدرت‌های استکباری و پوچ‌گرایی دنیای مادی، بتواند فرهنگ ارزشی و معنوی را به نسل کنونی نشان دهد و راهنمای آنان جهت گام برداشتن در مسیر آرمان‌های والای الهی و انسانی باشد و از این‌رو تلاش و اقدامات فعالان خبری در این عرصه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. در این دوران خبرنگاران رسالت خطیری دارند و باید پیام حق و شهدای راه حق را به جهانیان برسانند همانگونه که حضرت زینب (س) توانست پیام کربلا را فراتر از مرزها و زمان منتقل نماید و حقانیت اسلام را به گوش آزادی‌خواهان جهان برساند.
 در این راستا زحمات اصحاب رسانه به‌ویژه عزیزانی که حوزه ایثار و شهادت را در حرفه خود برگزیده‌اند شایسته تقدیر فراوان است چرا که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، با حضور و همراهی عزیزان این عرصه امکان‌پذیر است و ما همواره شاهد تلاش‌های ارزشمند فعالان رسانه‌ای در این حوزه بوده و هستیم.
در آستانه روز خبرنگار، یاد و خاطره همه شهدای خبرنگار را گرامی می‌دارم و به محضر خانواده شهدای خبرنگار ادای احترام می‌نمایم و برای همه تلاشگران و مجاهدان عرصه فرهنگ و آگاهی و به صورت ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه ایثار و شهادت آرزوی توفیق روزافزون دارم.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
انتهای پیام


منبع : ایثار