تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد13:53
کد خبر : 92188 - سرویس خبری : اخبار

نامه سرگشاده ایثارگران به رییس جمهور در رابطه با وقوع برخی اتفاقات


نامه سرگشاده ایثارگران به رییس جمهور در رابطه با وقوع برخی اتفاقات

مراقب مشاوره بدخواهان و فرصت طلبانی که به دنبال تضعیف دولت انقلابی و مردمی هستندباشید...

فاش نیوز - تشکل های ایثارگری در قالب شبکه ملی ایثارگران با ارسال نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور، خواستار پاکسازی پیکره‌ی دولت انقلابی از افراد فرصت‌طلب، ضعیف و ناتوان در جهت تحقق مطالبات قانونی ایثارگران و دیگر اقشار جامعه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: نقش مهم و حیاتی ایثارگران در انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. تلاش های شبانه روزی و بی وقفه جامعه ایثارگری برای احیای خط انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با انتخاب شما به عنوان رئیس دولت اسلامی تجلی یافت و بارقه‌ی امیدی در دل ایثارگران برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و پیمودن راه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و حرکت در مسیر ترسیم شده مقام معظم رهبری محقق شد.

این نامه می افزاید: ایثارگران فرصت طلب و زیاده‌خواه نبوده و نیستند و به دنبال تقسیم غنائم، سفره های خود را پهن نکرده اند. آنان سال ها سختی و بی مهری دولت ها را دیده اند و برای حفظ انقلاب و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان سکوت کرده اند. لیکن  امیدوار بودند در دوره ریاست شما بر بدنه اجرایی کشور، قوانین معطل مانده، اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده ایثارگران مسیر حرکت به سوی اجرای کامل را سریعتر طی نمایند. متاسفانه علاوه بر آنکه حرکت در مسیر قانون از سوی دولت حضرتعالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نپذیرفت، با مصوباتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ایثارگران اعمال گردید که قاطبه‌ی ایثارگران از آن ناراضی هستند.

در این نامه سرگشاده همچنین اشاره شده است: آنچه به عنوان آیین نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب هیئت وزیران رسید چیزی جز تضییع حقوق ایثارگران را به دنبال ندارد، همچنین عدم اجرای مصوبات قانونی به صورت کامل در حوزه‌ حقوق، حق پرستاری و کمک معیشت، استمرار حق پرستاری پس از شهادت جانباز، حقوق وظیفه، بازی با معیشت جامعه ایثارگری است.

 

متن کامل نامه‌ی تشکل های ایثارگری به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِکَ مَا عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ
و هر کس پس از ظلمی که بر او رفته انتقام طلبد، بر اینان هیچ گناه و مؤاخذه نیست
  
لَا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا
خدا دوست نمی‌دارد که کسی به گفتار زشت صدا بلند کند مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد، همانا که خدا شنوا و داناست

حضرت آیت الله رئیسی دام ظله العالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام و با  عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی،
 نقش مهم و حیاتی ایثارگران در انتخاب حضرتعالی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست.  تلاش های شبانه روزی و بی وقفه جامعه ایثارگری برای احیای خط انقلابی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری با انتخاب شما به عنوان رئیس دولت اسلامی تجلی یافت و بارقه‌ی امیدی در دل ایثارگران برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و پیمودن راه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و حرکت در مسیر ترسیم شده مقام معظم رهبری محقق شد.

آقای رئیسی! ایثارگران فرصت طلب و زیاده‌خواه نبوده و نیستند و به دنبال تقسیم غنائم، سفره های خود را پهن نکرده اند. آنان سال ها سختی و بی مهری دولتها را دیده اند و برای حفظ انقلاب و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان سکوت کرده اند. لیکن  امیدوار بودند در دوره ریاست شما بر بدنه اجرایی کشور، قوانین معطل مانده، اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده ایثارگران مسیر حرکت به سوی اجرای کامل را سریعتر طی نمایند. متاسفانه علاوه بر آنکه حرکت در مسیر قانون از سوی دولت حضرتعالی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام نپذیرفت، با مصوباتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ایثارگران اعمال گردید که قاطبه‌ی ایثارگران از آن ناراضی هستند. اگر شما، بنیاد و دولت‌تان قادر نیستید نقص عملکرد قانونی دولت های گذشته را ترمیم کنید، حداقل آنچه که آنان ناقص انجام داده اند را ضایع نکنید. آنچه به عنوان آیین نامه اجرایی مواد (۳۸)، (۳۹)، (۴۰)، (۵۳) و (۵۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب هیئت وزیران رسید چیزی جز تضییع حقوق ایثارگران را به دنبال ندارد، همچنین عدم اجرای مصوبات قانونی به صورت کامل در حوزه‌ حقوق، حق پرستاری و کمک معیشت، استمرار حق پرستاری پس از شهادت جانباز، حقوق وظیفه، بازی با معیشت جامعه ایثارگری است.
دولت شما به این مقدار اکتفا نکرده است بلکه با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه‌ی شهریه دانشگاه ها به اقدامی دست زده است که تاکنون هیچ دولتی در این مسیر برای پایمال کردن حقوق ایثارگران گام بر نداشته است. دولت شما با این اقدام حتی به سیاست های کلی نظام در قبال ایثارگران، ابلاغی مقام معظم رهبری بی‌اعتنایی کرده است. وضعیت در سایر حوزه ها از قبیل خودرو به ویژه برای جانبازانی که دارای مشکلات جسمی حرکتی هستند و خودرو به مثابه پای آنان جهت تردد برای  پیگیری امور درمانی و اجتماعی آنان است نیز وضعیتی بهتر از سایر خدمات پیدا نکرده است. در حوزه سهمیه دانشگاه ها با تعلل در تصویب آیین نامه ماده ۷۰ در دولت شما مواجهیم و خبر از آوارگی فرزندان ایثارگران در استفاده از این حق قانونی به گوش می رسد. همچنین خبرهای واصله حاکی از حذف  معافیت از مالیات بر حقوق و دستمزد ایثارگران در دولت شماست. وضعیت مسکن نیز بهتر از این نیست مواد قانونی که در دولت های قبل اجرا نشده است همچنان در دولت شما مورد بی‌توجهی قرار می گیرد. وضعیت درمان نابسامان است و هر روز شاهد محدودیتهایی از سوی سازمان برنامه و بودجه با مدیریت ضعیف آقای میرکاظمی بر تسهیلات و امتیازات ایثارگران هستیم.  فَأَینَ تَذْهَبُونَ؟

جناب آقای رئیسی به جرات می توان گفت کلیه تسهیلات و امتیازات مصوب در قوانین مجلس و در دولت های گذشته علاوه بر آن که اجرا نشده است در دولت شما به شدت در حال محدود شدن است.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند:
 "پرچم آرمان خواهی و مطالبه گری را زمین نگذارید" به منظور تحقق فرمایشات ایشان، توجه حضرتعالی را به سیاست‌های کلی نظام در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران جلب می‌کنیم.

آقای رئیسی! پاسخ مطالبات به حق ایثارگران اقدامات امنیتی، پلیسی و قضایی نیست. این ره به ترکستان می رود و عواقب منفی آن روح و روان ایثارگران را آزرده و آنان را نسبت به دولت شما بی اعتماد خواهد ساخت. مراقب مشاوره بدخواهان و فرصت طلبان باشید که به دنبال تضعیف دولت انقلابی و مردمی هستند.

 امیدواریم با درایتی که در حضرتعالی سراغ داریم ضمن پیگیری جدی آرمان های انقلاب اسلامی، با آفرینندگان حماسه‌های پیروزی و تثبیت کننده‌ی پایه‌های انقلاب اسلامی، برابر جایگاه و منزلت آنان رفتار کنید و پیکره‌ی دولت انقلابی را از افراد ضعیف و ناتوان پاکسازی کنید و در جهت تحقق مطالبات قانونی ایثارگران بیش از پیش تلاش و جدیت نمایید. کارشناسان مجرب شبکه ملی ایثارگران آمادگی کامل دارند تا به کمک دولت مردمی، مسیر حقوق قانونی ایثارگران را به ریل خود برگردانند تا ولی نعمتان انقلاب زیر چرخ های بی تدبیری برخی مدیران ناتوان و بیگانه با فرهنگ ایثار و ایثارگری له نشوند. توفیقات روز افزون شما را در پیروی از آرمان های معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری از خداوند منان مسئلت داریم.

سیزدهم مردادماه 1401