تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد14:23
کد خبر : 92193 - سرویس خبری : باغ بهشت

روایتی از ارادت حاج قاسم به شهید حججی



شهادت محسن حججی در ۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ نقطه عطفی در تاریخ حماسه‌آفرینی‌های مدافعان حرم شد که واکنش‌های مختلفی را در ایران و خارج از کشور برانگیخت.

 

با شروع جنگ سوریه و سیطره داعش به بخش‌های وسیعی از این کشور، محور مقاومت در خطر جدی سقوط قرار گرفت، حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی در تجهیز و هدایت تروریست‌های تکفیری و استفاده از ابزار رسانه‌ای باعث شد تا به سرعت شهر‌های سوریه را درنوردند و برای حذف این کشور از هیچ جنایتی فروگذار نکنند. در همین اثنا گروه‌های مقاومت و نیرو‌های خودجوش داوطلب با به خطر افتادن حرم آل الله در سوریه و عراق رهسپار این کشور‌ها برای دفاع از عقیده ناموس مسلمین شدند.

روایتی از ارادت حاج قاسم به شهید حججی در اثنای یک فتح بزرگ+ فیلم

پس از شهادت حاج حسین همدانی، فرمانده پیشکسوت دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور نیرو‌های ایرانی در سوریه رسما عنوان شد. پس از این در اخبار و مطالبی که از سوریه مخابره می‌شد به صراحت درباره حضور ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها و پاکستانی‌های مدافع حرم صحبت می‌شد. جوانان زیادی از جای جای کشور برای اعزام به سوریه و عراق داوطلب شدند که تنها عده کمی از آنان امکان حضور در دفاع از حرم‌ها را یافتند.

۱۸ مرداد سال ۱۳۹۶ تصویری از یک رزمنده پاسدار ایرانی که به دست تعدادی نیروی داعشی به اسارت گرفته شده بود و صلابت و چهره مردانه‌اش نشان از غرور و ثابت قدیمی او داشت غوغایی در ایران اسلامی به پا کرد. بستر فضای مجازی محلی شد برای ابراز ارادت‌های اقشار مختلف مردم نسبت به جانفشانی و شجاعت این جوان ایرانی دربند داعش که در نزدیکی مرز سوریه و عراق به اسارت تروریست‌های تکفیری درآمده بود. داعش که گمان می‌کرد با انتشار تصاویر این رزمنده ایرانی براساس سناریو‌های قبلی رسانه‌ای تبلیغاتی خود می‌تواند رعب و وحشت در دل مردم بیاندازد شاهد نتیجه عکس بود. کوچک و بزرگ و پیر و جوان به دفاع از راه و اقدام مدافعان حرم پرداختند. نام «محسن حججی» جوانی که در بند داعش قرار گرفته بود سر زبان‌ها افتاد و شهادت او نقطه عطفی در تاریخ مدافعان حرم شد. دو روز بعد از اسارت شهید حججی اعلام شد که او به شهادت رسیده است و تلاش‌ها برای بازگشت پیکر او آغاز شد.

تشییع پرشور حججی در کشور غوغایی به پا کرد. در تهران مردم در میدان امام حسین (ع) تجمع عظیمی را در بدرقه شهید شکل دادند. در نهایت با حضور حماسی مردم نجف آباد در تشییع شهید حججی پیکر پاک او در گلزار شهدای نجف آباد به خاک سپرده شد. رهبر انقلاب در کنار پیکر شهید حججی حضور یافت و او را حجت خدا نامید.

از همین رو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرد. تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‎های مدافعان حرم در شهدای آن در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشور‌های عراق و سوریه قدردانی کنند.


منبع : دفاع پرس