تاریخ : 1401,چهارشنبه 19 مرداد14:40
کد خبر : 92198 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

شهادت؛ پایان ماموریت فرمانده جوان فاطمیون



شهید صفرعلی سیفی از فرماندهان جوان لشکر فاطمیون در جبهه سوریه بود که پایان ماموریتش در ۲۴ سالگی رقم خورد.

 

 در طول هشت سال جنگ سوریه، جوانان افغانستانی زیادی همدوش دیگر رزمندگان جبهه مقاومت برای دفاع از حرم آل الله خود را به سوریه رساندند. در بین رزمندگان فاطمیون از جوان ۱۸ ساله تا مرد میانسالی که همراه با فرزندش در این راه شرکت کرده بود دیده می‌شد. جوانانی که اگرچه سن و سال زیادی نداشتند، اما به یکباره در دانشگاه انسان ساز جهاد وسعت روح یافتند و یک شبه ره صد ساله رفتند. صفرعلی سیفی یکی از این شهداست که در ۱۹ سالگی به جبهه رفت و در ۲۴ سالگی به شهادت رسید.

صفرعلی جز خودش چهار برادر دیگر و ۲ خواهر داشت. به جز محمدرضا و حبیب الله مابقی بچه‌ها و صفرعلی در تهران به دنیا آمدند. ۴۰ سال پیش پدر و مادرش از افغانستان به ایران کوچ کردند و در اصفهان ساکن شدند. سال ۱۳۹۱ وقتی هنوز جنگ سوریه به اوج خودش نرفته بود از اولین نفراتی بود که با فاطمیون برای دفاع از حرم به این کشور رفت. با وجود اینکه سن زیادی نداشت، اما به واسطه سابقه خوبش در مبارزه با داعش فرمانده عملیاتی محور المیادین و عضو ارش تیم عملیاتی تیپ امام رضا (ع) لشکر فاطمیون بود.

محمدرضا برادر بزرگتر صفرعلی در حالی به شهادت رسید که پیکرش هیچگاه به خانه بازنگشت و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. صفرعلی آبان سال ۱۳۹۶ به شهادت رسید.

او در بخشی از این فیلم در حال بازگرداندن بقایای پیکر یکی از شهدا اشک ریخته و با حسرت می‌گوید: برادر من هم یک جایی توی این مملکت غریب مفقود شده. یعنی میشه که اونم پیکرش پیدا بشه؟!

مستند پایان ماموریت روایتی از زندگی و حضور شجاعانه این فرمانده جوان فاطمی در نبرد با داعش است که توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون تهیه شده و ساسان فلاح فر آن را کارگردانی کرده است.


منبع : دفاع پرس