تاریخ : 1401,پنجشنبه 20 مرداد16:38
کد خبر : 92238 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

توسط گروه جهادی حاج احمد متوسلیان انجام شد:

برگزاری ایستگاه صلواتی برای محرومین بلوچ در عاشورای حسینی/فیلم


برگزاری ایستگاه صلواتی برای محرومین بلوچ در عاشورای حسینی/فیلم

جانبازان گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ستارگان ایثار، به اقامه عزای حسینی و برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات امام حسین (ع) پرداختند...

فاش نیوز - جانبازان گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ستارگان ایثار، به اقامه عزای حسینی و برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذورات امام حسین (ع) در عاشورای حسینی پرداختند.

  گروه جهادی حاج احمد متوسلیان همانند سال های گذشته که در روستاهای حاشیه ای و محروم بلوچستان به ارائه خدمات متفاوتی پرداخته و می پردازند، با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عزای حسینی نیز دست از کار نکشیده و عزای سیدالشهدا را به طرق مختلف در روستاهای محروم بلوچستان برپا داشتند.

 از آنجا که این مناطق بیشتر سنی نشین می باشند، اهمیت این کار فرهنگی و رسیدن خیرات و برکات و نذورات از سوی جانبازان و شیعیان به این قشر از مسلمانان، در ایجاد اتحاد مسلمین و داشتن تاثیرات فرهنگی بر مردم و جلوگیری از انحرافات فرهنگی و ارزشی(تاثیر داعش و وهابیت و ...) در نواحی جنوب کشور کم نیست.

 از همین رو، جانبازان گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و باشگاه ستارگان ایثار در روز عاشورای حسینی، به برپایی ایستگاه صلواتی و طبخ نذری و توزیه آب و شربت و غذا و .... پرداختند تا پیام آزادگی سید و سالار شهیدان را دوباره به گوش مردم محروم بلوچ کشور برساند.

 فیلمی که مشاهده می کنید، قطعه ای کوتاه از این فعالیت حسینی و ارزشمند در گلزار شهدای لوتک است و آنچه که جلب توجه می کند، شور و حالی ست که در روستای خشک و کم امکانات بلوچ با وجود این ایستگاه های صلواتی دیده می شود:

https://www.aparat.com/v/qkXah

 

* گزارش از شهید گمنام

فیلم از جانباز اکبر حسین زاده